سنا- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حرف تازه‌ای برای ایران نداشت که باعث نگرانی بازار شود به طوری که رشد شاخص‌های بورس از روز چهارشنبه نشانه عدم واکنش بازار به این گزارش است. داریوش روزبهانی با اشاره به برخی رویدادهای بین‌المللی گفت: برکناری یا استعفای برخی مسوولان در کشورهای اروپایی که حل بخشی از مشکلات اقتصادی این کشورها را به دنبال دارد، بهبود گزارش‌های آمریکا با توجه به نزدیکی به پایان سال میلادی و افزایش سطح سرانه مصرف، باعث شده است تا بازارهای بین‌المللی روزهای گذشته با رشد مواجه شوند.

روزبهانی با اشاره به اینکه رشد بازارهای بین‌المللی یکی از عوامل رشد شاخص‌های بورس تهران است، افزود: با تضعیف قدرت دلار، نقدینگی‌ها از این بازار خارج شده و به سمت بازارهای جایگزینی مثل سهام حرکت می‌کند که این موضوع رشد بازار سهام را به دنبال دارد.

وی همچنین سرمایه‌گذاران بورسی را به خرید سهم تشویق کرد و گفت: قیمت‌ها به حداقل رسیده است و بهترین زمان برای خرید سهام است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سرمایه‌گذاران باید با نگاه بلندمدت اقدام به خرید سهام پر پتانسیل کنند تا از بازدهی خوبی در یک دوره شش ماهه تا یک ساله برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بنیادی گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت هستند، گفت: شرکت‌های صادر کننده با توجه به رشد قیمت دلار می‌توانند انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت باشند و بازدهی خوبی را برای سرمایه‌گذاران خود داشته باشند.