گروه بورس- اعظم شریفی: بازار فرابورس معاملات نخستین روز هفته را با آرامش نسبی در بیشتر نمادها آغاز کرد تا ارزش معاملات این بازار به 394 میلیارد ریال افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ما، در این میان ۱۸۸ میلیارد ریال از ارزش معاملات دیروز این بازار از سوی اوراق مشارکت مسکن مهر، ۱۱۲ میلیارد ریال از سوی میدکو و ۲۰ میلیارد ریال نیز از سوی اوراق مشارکت سعدی رقم خورد.
همچنین مهندسی صنعتی روان فن آور در بازار اول، پتروشیمی زاگرس در بازار دوم و پتروشیمی لردگان در بازار پایه با رشد 9/4 درصد بیشترین افزایش قیمت و سیمان سبزوار با کاهش 2/3 درصد در بازار اول بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
در این بین زاگرس با صف خرید در قیمت ۱۱۶۲۶ ریال به کار خود پایان داد.
در همین حال «وشمال»، دیگر نماد پرمعامله بازار پایه روز گذشته را در شرایطی منفی سپری کرد که به افت 35 ریالی قیمت سهم منجر شد.
از سوی دیگر، فن‌آوا با عرضه ۸/۱ میلیون سهمی نوسان مثبت ۳/۳ درصدی را با افزایش ۶۳ ریالی به ثبت رسانده است.
در همین حال «ثشرق» نیز که هنوز قیمت‌هایی کمتر از عرضه اولیه را به خود می‌بیند، با حجم معاملات 580 هزار سهمی توانست روز مثبتی را به ثبت رساند تا با نوسان مثبت دو درصدی به کار خود پایان دهد.
از نمادهای منفی دیروز افرانت بود که با نوسان منفی ۵ درصدی و عقب‌نشینی خریداران با حجم کم معاملات در قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ ریال بسته شد. از سوی دیگر قیمت اوراق تسهیلات مسکن اندکی افزایش داشت و این اوراق در مرز ۷۵ هزار ریال معامله شدند.
در مجموع ارزش معاملات بازارهای فرابورس دیروز با جابه‌جایی 66 میلیون برگه اوراق بهادار به 394 میلیارد ریال رسید.
بدین ترتیب بازار روز گذشته را باید دارای وضعیتی متعادل دانست که با اتکا بر دادوستدهای اوراق مشارکت مسکن مهر، حجم معاملات مطلوبی را به ثبت رسانده است.