گروه بنگاه‌ها- شرکت ایران ترانسفو در ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۹۰ مبلغ ۲۱۵ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. به گزارش بورس و اوراق بهادار، «بترانس» سود هر سهم سال ۹۰ را مبلغ ۶۳۸ ریال پیش‌بینی کرده که طی ۶ ماه ابتدای سال معادل ۳۴ درصد از این رقم را نسبت به بودجه پوشش داد.

این شرکت در نیمه نخست سال‌جاری از فروش محصولات خود مبلغ یک‌هزار و ۸۸ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

«ایران ترانسفو» پیش‌بینی فروش سال ۹۰ را بیش از دو هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال اعلام کرده که طی فصل بهار و تابستان معادل ۴۰ درصد آن را پوشش داد.

«بترانس» دلایل کاهش فروش و تولید اعلام شده را نسبت به اطلاعیه قبلی مشکلات تامین مواد اولیه به دلیل تحریم‌های صورت گرفته و تعطیلات فروردین‌ماه و تعطیلات تابستانی شرکت به مدت ۲۱ روز جهت انجام تعمیرات ماشین‌آلات در کارخانه اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد این شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۰ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۵ درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۵ درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۷ درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۵ درصد کاهش دارد. ایران ترانسفو پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۹۰ را با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریال در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۸۹ مبلغ سه هزار و ۳۶۴ ریال و با سرمایه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در تاریخ ۱۶ خردادماه و ۳۰ تیرماه ۹۰ مبلغ ۶۷۳ ریال اعلام کرده است. شرکت اعلام کرده است هیات مدیره در نظر دارد مبلغ ۳۳۶ ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۹۰ پیشنهاد نماید.