گروه بنگاه‌ها- رییس هیات مدیره شرکت تانیر پارس گفت: این شرکت آمادگی دارد تا پایان سال ۹۰ توان تولیدی پراکنده برق خود را به ۶۷ مگاوات برساند. محمد اعلایی افزود: در حال حاضر ۷ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی تهران تولید می شود و در صورت تامین گاز مورد نیاز، این شرکت توان تولید ۲۴۵ مگاوات برق را دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون با حمایت مقامات عالی وزارت نیرو ۱۲ نیروگاه کوچک درتهران از سوی تانیر پارس ساخته شده و در حال فعالیت است و با این نوع فعالیت خرده فروشی برق به سرعت در حال افزایش است.

اعلایی در مورد حجم برق تولیدی در نیروگاه‌های کوچک شرکت در تهران گفت: در این نیروگاه‌ها برق از ۲ مگاوات تا ۱۰ مگاوات تولید شده و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

وی افزود: همچنین چهار شهرک صنعتی پرند، خوارزمی، پیشوا و نصیرآباد نیز از سوی تانیر برق‌رسانی می‌شود و با توجه به سرمایه‌گذاری‌‌های صورت گرفته به زودی توان تولیدی در شهرک‌‌های صنعتی مورد اشاره نیز افزایش خواهد یافت.

اعلایی با اشاره به اینکه از سال ۸۷ با ابلاغ دستورالعمل توانیر مبنی بر صدور مجوز احداث نیروگاه‌های کوچک، روند ساخت این نیروگاه‌ها از سوی تانیر شاهد سرعت خوبی بوده است تصریح کرد: وزارت نیرو طبق قراردادهای خود تا پایان سال ۸۹ با این شرکت تسویه حساب کرده و بابت خرید برق از تانیر هیچگونه بدهی ندارد، اما مطالبات سال ۹۰ هنوز از سوی وزارت نیرو پرداخت نشده است.

وی با استقبال از بورس انرژی تصریح کرد: تانیر آمادگی دارد حضوری پررنگ و فعال در بورس انرژی داشته باشد.

او خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌های پیش رو برای توسعه نیروگاه‌های کوچک مشکل گاز رسانی است و اگر گاز مورد نیاز برای نیروگاه‌های کوچک تامین شود تانیر آمادگی دارد در سراسر ایران به احداث نیروگاه‌های پراکنده و کوچک اقدام کند.