ایسنا- مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس به تشریح آخرین وضعیت نهادهای مالی جدید در بازار سرمایه پرداخت و از راه‌اندازی ۳ صندوق ارزی و افزایش تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به۱۰۰ صندوق خبر داد. ایوب باقرتبار از راه‌اندازی ۳ صندوق ارزی تا پایان سال خبر داد و گفت: سازمان بورس برای تاسیس۳ صندوق ارزی موافقت اصولی صادر کرده و مجمع این صندوق‌ها تشکیل شده است و این صندوق‌ها در حال انجام مقدمات پذیره‌نویسی هستند. وی با بیان اینکه ارز مورد معامله این صندوق‌ها یورو و درهم است، عنوان کرد: سه صندوقی که موافقت اصولی دریافت کردند، با یورو معامله می‌شود، ولی درخواست دو صندوق نیز در حال بررسی است که یکی با درهم و دیگری با یورو مورد معامله قرار می‌گیرد. باقرتبار با بیان این‌که صندوق‌های ارزی بعد از تکمیل مدارک و آغاز پذیره‌نویسی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، اعلام کرد: صندوق‌های ارزی با استقبال مواجه می‌شوند، زیرا علاوه بر ضامن سودآوری، ضامن نقدشوندگی نیز دارند و نوسانات نرخ ارز مشکلی برای این صندوق ایجاد نمی‌کند.

صندوق طلا به امسال نمی‌رسد

وی در مورد آخرین وضعیت صندوق‌های طلا گفت: اساسنامه‌ صندوق‌های طلا هنوز نهایی نشده است و احتمالا این صندوق‌ها در سال آینده راه‌اندازی می‌شوند. مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در ادامه از افزایش۲۰ صندوق سرمایه‌گذاری از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ابتدای سال ۵۳ صندوق بود که در حال حاضر این رقم به ۷۳ صندوق رسیده است.

«صندوق‌ها» صدتایی می‌شوند

وی با اشاره به این‌که درخواست‌های زیادی برای تاسیس صندوق‌های با درآمد ثابت وجود دارد، عنوان کرد: طبق برنامه قرار است تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا پایان سال به ۱۰۰ صندوق برسد. این در حالی است که چند صندوق مجوز پذیره‌نویسی دریافت کردند و در حال شروع پذیره‌نویسی هستند. وی در ادامه به صدور ۵ مجوز مشاور سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون مجوز ۵شرکت مشاور سرمایه‌گذاری صادر شده است و افراد برای دریافت مشاوره می‌توانند به این شرکت‌ها مراجعه کنند. باقرتبار اضافه کرد: علاوه بر این مجوز فعالیت شرکت سبد‌گردان «کاریز‌ما» صادر شده است و چند تقاضای دیگر برای تاسیس شرکت‌های سبد‌گردان در حال بررسی است.