گروه بورس- بانک صادرات ایران (سهامی عام) در پی درج مطلبی با عنوان «ابهام در پرداخت سود و افزایش سرمایه بانک صادرات» در ستون صدای سهامدار صفحه ۱۰ روزنامه دنیای اقتصاد مورخ ۲۰/۶/۹۰ با ارسال نامه‌ای به این روزنامه مطالبی را در پاسخ به سهامداران این بانک عنوان کرده است. در این نامه آمده است: «سهام بانک صادرات اولین بار در تاریخ ۱۹/۳/۸۸ در بورس عرضه و اولین مجمع عمومی عادی سالانه بانک در سی‌ویکم تیرماه همان سال برگزار گردید و دقیقا ده روز پس از آن شرکت مبادرت به تقسیم سود مربوط به دوره مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۸۷ نمود. دومین مجمع عمومی عادی سالانه بانک مورخ ۲۸//۴/۸۹ برگزار گردید که براساس آن مقرر شد ۱۲۹ ریال سود نقدی به سهامداران محترم تعلق گیرد. همچنین براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده در همان روز، افزایش سرمایه ۵۰ درصدی بانک از محل مطالبات و سود انباشته طی مدت دو سال از طرف سهامداران به هیات مدیره محترم تفویض اختیار شد. لیکن سود سال مالی مذکور در دو مرحله با تاخیر پرداخت شد. (مرحله اول ۱۰درصد و مرحله دوم ۹۰ درصد باقیمانده) و علت تاخیر در پرداخت آن بررسی مساله افزایش سرمایه بانک از محل مطالبات بود که در نهایت با مخالفت سهامداران عمده منتفی گردید.

مع‌الوصف به محض اعلام موضوع، کل DPS مصوب در مجمع عمومی عادی سالانه (۱۲۹ ریال) پرداخت گردید و مضاف بر آن ۲۰ درصد نیز افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام شد که برگه‌های جدید سهام ناشی از افزایش سرمایه مذکور از تاریخ ۲۸/۴/۹۰ قابل ارائه به سهامداران محترم می‌باشد. بنابراین مطالبات سهامداران مدت کوتاهی و آن هم صرفا به منظور تعیین تکلیف وضعیت محل افزایش سرمایه از طرف بورس، نزد این بانک نگهداری و به محض مشخص شدن نتیجه نهایی بلافاصله فرآیند تقسیم سود سال ۸۸ و نیز افزایش سرمایه از محل سود انباشته اجرایی گردید. ضمنا در مجمع مورخ ۲۵/۴/۹۰، مربوط به دوره مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۸۹ مبلغ ۲۴ ریال سود نقدی تصویب گردید که دقیقا طبق زمان‌بندی اعلام شده از هفته قبل در کلیه شعب این بانک قابل پرداخت می‌باشد.

همچنین به منظور رفع ابهام درخصوص درصد افزایش سرمایه تصویبی می‌توان به مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۸/۴/۸۹ استناد نمود که درخصوص نحوه و میزان افزایش سرمایه به هیات‌مدیره اجازه داد ظرف مدت دو سال نسبت به افزایش سرمایه به میزان ۵۰ درصد با صدور سهام جدید از محل مطالبات نقدی سهامداران یا انتقال سود انباشته اقدام نماید. لذا درصد افزایش سرمایه در هر مرحله در اختیار هیات مدیره محترم قرار گرفته که پس از تصویب از طریق سیستم کدال بورس به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.»