ایسنا- معاون پشتیبانی شرکت بورس ضمن اعلام تحقق برنامه این شرکت در ۶ ماهه اول سال، آخرین وضعیت تاسیس ساختمان بورس را تشریح کرد. جاویدی ‌از تحقق برنامه‌های شرکت بورس در ۶ ماهه اول سال خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال وظایف و تکالیف پذیرفته‌شده در شرکت بورس شامل اعمال افزایش سرمایه و عرضه سهام بورس در فرابورس نهایی و انجام شد.

وی با اشاره به افزایش۱۰۰ درصدی سرمایه شرکت بورس گفت: همچنین طبق برنامه سهام شرکت بورس در فرابورس درج و آماده عرضه شد و از این پس خریداران می‌توانند در بازار پایه فرابورس اقدام به معامله این سهم کنند.

جاویدی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای عرضه سهام بورس در بورس وجود دارد یا نه؟ گفت: سهام بورس با توجه به مجوز سازمان بورس در فرابورس عرضه شد و سازمان مجوز عرضه‌ در این بازار را صادر کرد بنابراین فعلا سهام بورس در فرابورس عرضه می‌شود.

معاون پشتیبانی شرکت بورس اوراق بهادار تهران در ادامه به آخرین وضعیت تاسیس ساختمان جدید بورس اشاره کرد و افزود: برای تاسیس ساختمان جدید فراخوان عمومی منتشر شد تا افرادی که گواهی‌ نامه و تجربه مدیریت پروژه را دارا هستند کار را به صورت حرفه‌ای و مناسب انجام دهند. وی ادامه داد: ‌با انتشار این فراخوان شرکت‌های دارای صلاحیت مشخص شدند و اکنون در حال تهیه اسناد برای این شرکت‌ها هستیم. جاویدی با بیان اینکه تعداد این شرکت‌ها بعد از انتخاب نهایی اعلام می‌شود، عنوان کرد:‌علاوه بر این،‌ نحوه دریافت پروانه ساختمان و استفاده از مشاور خدمات خارجی در حال پیگیری همزمان است. معاون پشتیبانی شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: اتفاق مهمی که در این راستا روی داد اخذ کمیسیون ماده ۵ بود که با اخذ آن ارتفاع ساختمان و تراکم آن افزایش یافت و کاربری آن نیز اداری و تجاری شد. به این ترتیب قرار است ساختمان ۱۷ طبقه در شان بازار سرمایه ایران در سعادت‌آباد احداث شود.

جاویدی با اشاره به اینکه طی یک ماه آینده شرکت‌های نهایی دارای صلاحیت انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: احداث ساختمان جدید بورس در مدت ۳۰ ماه پیش بینی شده است، که با توجه به عملیات عمرانی و اخذ مجوزها مدیریت پروژه زمان دقیق را اعلام می‌کند. معاون پشتیبانی شرکت بورس اوراق بهادار تهران در مورد میزان تحقق سود پیش‌بینی شده شرکت بورس در شش ماهه امسال گفت: صورت‌های مالی شرکت در حال تهیه است که میزان تحقق سود اعلامی بعد از ارائه به سازمان بورس اعلام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: با این حال سود پیش‌بینی شده محقق می‌شود؛ زیرا دفعات معامله و حجم معاملات در بورس نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بورس تهران شکل منطقی و بلوغ به خود گرفته است.