حسابداری اموال، ماشین‌آلات و تجهیزات
گروه بورس- کتاب «حسابداری اموال، ماشین‌آلات و تجهیزات» نوشته نظام‌الدین ملک‌آرایی از سوی جامعه حسابداران رسمی ایران چاپ و منتشر شد.

جامعه حسابداران رسمی ایران به منظور تسهیل استفاده از استانداردهای حسابداری، چاپ مجموعه کتاب‌هایی با عنوان رهنمودهای حسابداری را به صورت نشریات جداگانه در برنامه کار خود قرار داده است.
نخستین کتاب از این مجموعه «حسابداری اموال، ماشین‌آلات و تجهیزات» است که در مرکز آموزش و تحقیقات حسابداری و حسابرسی حرفه‌ای «جامعه» تدوین شده است. در تدوین این کتاب کوشش شده است الزامات مقرر در استانداردهای حسابداری ایران تشریح شده و این استانداردها با استانداردهای بین‌المللی مقایسه تطبیقی شود.
از سوی دیگر تلاش شده به جنبه عملی و کاربرد هر یک از استانداردها پرداخته شده و از طریق ارائه مثال‌های متنوع، مطالب تشریح شود.این کتاب می‌تواند علاوه بر استفاده از سوی حسابداران حرفه‌ای در دوره‌های آموزش حسابداری نیز تدریس شود.
کتاب یادشده مشتمل بر 7 بخش است که عبارتند از: ماهیت اموال، ضوابط شناخت اموال، مبنای اندازه‌گیری اموال، طرق تحصیل اموال، اندازه‌گیری پس از شناخت اولیه، کاهش ارزش و کنارگذاری اموال، نحوه انعکاس اموال و کنترل‌های داخلی در مورد اموال.در پایان کتاب نیز پرسش‌ها و تمرین‌هایی برای بهبود کیفیت یادگیری مطالب درج شده است.
«حسابداری اموال، ماشین‌آلات و تجهیزات» در تیراژ ۲۰۰۰ نسخه انتشار و از طریق جامعه حسابداران رسمی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

حسابدار رسمی


شماره جدید فصلنامه «حسابدار رسمی» نشریه تخصصی جامعه حسابداران رسمی ایران منتشر شد.
چهاردهمین فصلنامه «حسابدار رسمی» ویژه تابستان 1390 انتشار یافت. در این شماره مطالبی با عناوین زیر دیده می‌شود: کیفیت حرفه‌ای منوط به پایبندی اعضا به ارزش‌های اخلاقی است، حسابرس مهمان ناخوانده نیست، آزمون ما، آزمون آنها، نگرشی جدید به اهداف حسابرسی عملکرد، اهمیت دارایی نامشهود و...
در فصلنامه یادشده، هوشنگ نادریان با ارائه مطلبی با عنوان: «بی‌دلیل برای جامعه دشمن‌تراشی نکنیم»، دست‌اندرکاران حرفه را به همکاری، رعایت و حفظ اخلاقیات، نظارت مستمر و نقدپذیری توصیه کرده است.همچنین غلامحسین دوانی و علی امانی در این فصلنامه با ارائه مقاله‌ای مشترک با عنوان «مهاجرت، کلاهبرداری و ضریب» به رفتار برخی حسابرسان در قبال موسسات جعلی مهاجرت پرداخته‌اند.
«حسابرسان بین‌المللی» عنوان مقاله دیگری است که توسط دکتر یحیی حساس‌یگانه و محمد صیادی نوشته شده است .
«حسابدار رسمی» به صاحب‌امتیازی جامعه حسابداران رسمی، مدیرمسوولی نظام‌الدین ملک‌آرایی و سردبیری پرویز صداقت از سوی مرکز آموزش و تحقیقات حسابداری و حسابرسی حرفه‌ای، هر سه ماه یک بار، منتشر می‌شود.