ایسنا- عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه تاثیر اختلاس اخیر در بانک صادرات براساس آخرین وضعیت صورت‌های مالی به زودی مشخص می‌شود، عنوان کرد که باز و بسته شدن نماد بانک صادرات به هیچ عنوان منطقی نیست. محمدرضا پورابراهیمی، در مورد لزوم بسته شدن نماد بانک صادرات در بورس گفت: اختلاس اخیر در سودآوری بانک صادرات تاثیری ندارد و به هیچ عنوان منطقی نیست که نماد بانک صادرات بسته شود زیرا اثر روانی باز و بسته شدن نماد بسیار زیاد است. وی با بیان این‌که اتفاقی رخ نداده است که قابل جبران نباشد، عنوان کرد: تمام مبلغ پذیره‌‌نویسی شده بانک آریا در بانک ملت بلوکه شده است و امکان هیچ‌گونه برداشتی از این پول وجود ندارد.

پورابراهیمی عنوان کرد: در این راستا باید گزارش حسابرسی و مالی ارائه شود تا مشخص شود که بانک صادرات مطالبات مشکوک‌الوصول دارد یا نه. بنابراین در صورتی که در گزارش مالی و حسابرسی زیان مشخصی شناسایی شود، با اعداد و ارقام تعدیلات لازم به بازار سرمایه اعلام می‌شود ولی در حال حاضر بستن نماد این شرکت لازم نیست.

عضو شورای عالی بورس با اشاره به پیگیری ابعاد اختلاس در قوه قضائیه، عنوان کرد: تصور بنده این است که با گزارش‌های ارائه شده توسط مسوولان، زیان و هزینه‌های جبران‌ناپذیری در این مورد وجود ندارد بنابراین، اگر مبلغی در این گزارش‌ها مطرح شود که قابل توجه باشد نماد بانک صادرات متوقف خواهد شد. به اعتقاد پورابراهیمی در حال حاضر اتفاقی رخ نداده است که منجر به هزینه‌های خاصی در بانک صادرات شود و این موضوع باعث تعدیل منفی صورت‌های بانک صادرات نخواهد شد. از سوی دیگر همان‌طور که از محتوای اطلاعات گروه تحقیق و تفحص مشخص شده، تغییر ویژه‌ای در صورت‌های مالی بانک صادرات مشاهده نشده است که نیاز به بستن نماد باشد.

پورابراهیمی با بیان این‌که سهامداران با باز و بسته شدن نماد متضرر می‌شوند، خاطرنشان کرد: اعداد و ارقام موجود تاثیر منفی در صورت‌های مالی بانک صادرات ندارد.

او با بیان اینکه پاک‌ترین و پرکارترین مدیران در مجموعه بورس فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: اگر اشکالی باشد قابل بررسی است ولی بعضی افراد قصد دارند تسویه حساب سیاسی خود را از طریق بازار سرمایه انجام دهند.