گروه بنگاه‌ها- به دنبال افزایش قیمت شمش «فولاد‌خوزستان»، شرکت چادرملو پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری را تعدیل کرد. براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «کچاد» به دلیل تغییر با اهمیت در بهای تمام شده کالای فروش رفته و قیمت‌های فروش، سود هر سهم سال مالی منتهی به اسفندماه امسال را به مبلغ ۷۶۲ ریال افزایش داد. این شرکت با انتشار اطلاعیه فروش ۶ ماهه شمش صادره از سوی شرکت فولاد خوزستان، اقدام به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم خود کرد.

پیش‌بینی جدید این شرکت نسبت به پیش‌بینی قبلی درآمد هر سهم معادل ۱۰۸ ریال افزایش دارد که به تفکیک ۵۶ ریال در درآمد کنسانتره، ۱۲ ریال در درآمد دانه‌بندی و ۳۹ ریال در درآمد گندله این افزایش اعمال شده است و براساس آن در مجموع تعدیل مثبت ۵/۱۶ درصدی برای درآمد هر سهم این شرکت منظور شده است.

پس از این تغییر پیش‌بینی فروش «کچاد» برای سال مالی جاری برابر هشت هزار و ۱۴ میلیارد ریال بود که با ۶/۵ درصد افزایش به هشت هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال رسید.

همچنین شرکت چادرملو اعلام کرده است که با توجه به توافقنامه میان شرکت‌های تولیدکننده سنگ‌آهن داخلی و شرکت‌های تولیدکننده فولاد در خصوص تعیین نرخ فروش و خرید سنگ‌آهن، در خصوص شرکت چادرملو، قیمت فروش هر تن سنگ‌آهن به شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب به میزان ۱۰ درصد و ۱۲ درصد میانگین نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان تعیین شده است.