گروه بورس - ارزش معاملات ۸۷ کارگزار فعال بورس اوراق بهادار تهران در نیمه نخست امسال به ۲۵۳ هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، این حجم از معاملات در قالب سهام ترجیحی، رد دیون دولت، جوایز صادراتی، سهام عدالت و معاملات خرد و بلوک انجام شد. مدیریت بازار شرکت بورس و اوراق بهادار تهران اعلام کرد: ارزش معاملات خرد و بلوک عادی کارگزاران در نیمه اول سال مبلغ ۱۹۶ هزار و ۲۵ میلیارد ریال، معاملات بر خط (آنلاین) ۱۳ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال و ارزش معاملات عمده ۴۳ هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال بود.

بیش از ۲۴ درصد ارزش معاملات در اختیار پنج کارگزار

در گزارش مدیریت بازار شرکت بورس آمده است:‌ پنج شرکت کارگزاری در شش ماهه نخست امسال ۳۷/۲۴ درصد کل ارزش خرید و فروش معاملات را به خود اختصاص دادند.

شرکت‌های کارگزاری مفید با ۹۶/۵ درصد، بهگزین با ۸۸/۴ درصد، حافظ با ۷۵/۴ درصد و کاسپین مهر ایرانیان با ۴۹/۴ درصد و بانک صادرات با ۲۹/۴ درصد در رتبه‌های اول تا پنجم ایستادند.

همچنین شرکت‌های کارگزاری خبرگان سهام، راهنمای سرمایه‌گذاری، نهایت نگر، صبا تامین و بهمن در مکان‌های ششم تا دهم فهرست بیشترین درصد ارزش خرید و فروش معاملات کارگزاران قرار گرفتند.

بنابراین گزارش، شرکت کارگزاری آثل و آبتین استاک با ۰۷/۰ درصد و جهان سهم با ۰۵/۰ درصد در انتهای جدول ارزش معاملات کارگزاران در تیرماه امسال جای گرفتند.

یک سوم معاملات بر خط در اختیار یک کارگزار

مدیریت بازار شرکت بورس اعلام کرد: کارگزاری مفید با در اختیار داشتن ۵۵/۳۳ درصد کل معاملات برخط در شش ماه ابتدای سال، در صدر این معاملات قرار گرفت.

کارگزاری نهایت نگر با ۷۰/۷ درصد، بانک کشاورزی با ۹۳/۶ درصد، آبان با ۸۶/۳ درصد، پارس گستر خبره با ۷۴/۳ درصد و سهم آشنا با ۷۱/۲ درصد در رتبه‌های دوم تا ششم بیشترین معاملات بر خط جای دارند.

در مجموع ۸۷ کارگزار فعال در بورس اوراق بهادار تهران، ۶۱ کارگزار در شش ماه نخست امسال با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بر خط انجام دادند.