گروه بنگاه‌ها- شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی (میدکو) پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۰ را به بازار اعلام کرد. براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، در حالی که «میدکو» پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی جاری با ۴۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل در نظر گرفته است، با افزایش ۱۲۷ درصدی در پیش‌بینی سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود مواجه است.

سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های «میدکو» در سال ۸۹ برابر ۵/۸۸ میلیارد ریال بود که امسال در پیش‌بینی عملکرد خود این رقم را به ۱۳/۲۰۱ میلیارد ریال افزایش داده است.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را مبلغ ۴۰ ریال اعلام کرده است. مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت، سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان (مانا) به مبلغ ۱۷۵ میلیارد و ۷۷۹ میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۳۳ ریال) و معادل ۸۵ درصد کل سود خالص سال مالی ۹۰ شرکت اصلی را شامل می‌شود.

بخش عمده سود خالص سال مالی ۹۰ شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان (مانا) ناشی از درآمد خدمات و انجام قراردادهای منعقد شده با سایر شرکت‌های تابعه شرکت مادر است که در سود و زیان تلفیقی و به دلیل معاملات بین گروهی حذف خواهد شد. همچنین بخش عمده‌ای از سود شرکت مانا در سال قبل ناشی از معاملات بین گروهی بوده که در صورت‌های مالی تلفیقی حذف نشده و این موضوع در دست بررسی است.