جلسه معارفه شرکت همکاران سیستم برگزار شد

گروه بنگاه‌ها -مهتاب رحمتعلی: جلسه معرفی همکاران سیستم به بازار سرمایه با حضور جمعی از مشتریان این شرکت، نمایندگان شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کارگزاران و اصحاب رسانه‌ها برگزار شد. در این جلسه که با هدف ارائه توانمندی‌ها و چشم‌اندازهای شرکت و پیش از عرضه اولیه سهام (که در روز دوشنبه ۲۸ شهریور صورت می‌پذیرد) برگزار شد، گزارشی درباره عملکرد، روند رشد و چشم‌انداز آینده شرکت به فعالان بازار ارائه شد. در این جلسه محمود نظاری، رییس هیات مدیره همکاران سیستم، در ابتدای سخنان خود با اشاره به روند صعودی مستمر شرکت از آغاز فعالیت آن تا کنون گفت: در ۱۰ سال اخیر ما همواره حاشیه سودی در حدود ۳۲ درصد داشته‌ایم که این پایداری سود، نشان از امنیت این شرکت برای سرمایه‌گذاری دارد. امسال نیز براساس برنامه‌ریزی‌های دقیق انتظار داریم در کنار حفظ حاشیه سود قبلی، رشد بیش از ۳۰ درصدی در میزان سودآوری شرکت داشته باشیم.

نظاری در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه‌گذاری‌های سال‌های اخیر این شرکت برای پیاده‌سازی روش‌های کارآمد و تولید محصولاتی نوین از جمله تولید محصولات نسل سوم برای کسب‌وکارهای بزرگ اشاره کرد و افزود: شرکت همکاران سیستم با برخورداری از تیم نیروی انسانی کارآمد و شبکه‌ای مرکب از ۳۰ شرکت اقماری و ۲۸ شرکت تحت لیسانس، حضوری موثر در بازار نرم‌افزاری کشور دارد و همواره در سال‌های اخیر روند سودآوری مطلوبی را تجربه کرده است. به گفته او این روند در سال ۸۹ به تحقق حاشیه سود ۳۵درصدی منجر شد. نظاری خاطر نشان کرد در کنار توجه به بازار نرم افزارهای مورد نیاز شرکت‌های بزرگ، شرکت سپیدار (از جمله زیرمجموعه‌های جدید) با هدف حضور در کسب و کارهای کوچک طراحی و تاسیس شده است که در یک‌سال و نیم اخیر بازار خوبی را برای شرکت به همراه آورده است. به گفته نظاری همکاران سیستم با سیاست‌گذاری خود جهت حرکتی را ترسیم می‌کند که مسیر آینده صنعت نرم‌افزار ایران را می‌سازد. شرکت این سرمایه‌گذاری‌ها را با اتکا به قدرت درآمدزایی سبد محصولات فعلی خود انجام داده و با اضافه شدن این محصولات جدید، روند رشد شرکت شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: همکاران سیستم مجموعه تخصصی توانمندی شامل ۵۹ شرکت است که با ۷۵۰۰ مشتری و بیش از ۱۱۰۰ سرمایه انسانی متخصص و کارآمد در تمام نقاط ایران حضور دارد. او خاطر نشان کرد این شرکت اخیرا برای گسترش فعالیت خود زمین تازه‌ای را در تهران خریداری کرده است و با هدف گسترش بیشتر به زودی افزایش سرمایه از ۲۰۰ به ۲۶۰میلیارد ریال را از محل سود انباشته شرکت انجام خواهد داد. وی گفت: در حال حاضر ۹۰/۵ درصد سهام همکاران سیستم در اختیار سرمایه‌گذاری دانا متعلق به موسسان اولیه شرکت است و نزدیک به ده درصد بقیه سهام شرکت به همکاران و پرسنل شرکت واگذار شده است و شرکت در روز دوشنبه هفته جاری با عرضه ۵درصد از سهام خود در فرابورس شاهد حضور در بازار مالی کشور خواهد بود. نظاری سخنان خود را این‌گونه پایان داد: «ما امروز پس از سال‌ها موفقیت در بازار IT، می‌خواهیم در معرض محک بازار سرمایه قرار بگیریم. معتقدیم که با امکانات، توانمندی‌ها و برنامه‌های فکر شده خود سرمایه‌گذاری مطمئنی برای شما فراهم خواهیم کرد.» شرکت همکاران سیستم در اول تیرماه سال جاری با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه، در بازار اول فرابورس پذیرفته شد و با نماد معاملاتی «سیستم» در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس ایران قرار گرفت. میزان سود هر سهم شرکت ۶۵۸ ریال پیش‌بینی شده است که در ۵ماهه نخست امسال ۲۴۷ریال آن محقق شده است. میزان تقسیم سود شرکت نیز در سال جاری ۷۵تا ۸۰درصد خواهد بود. ارزش ویژه (حقوق صاحبان سهام) این شرکت در انتهای سال ۸۹ برابر ۳۳۲میلیارد ریال معادل یک هزار و ۶۵۹ ریال به ازای هر سهم بوده است.