فارس- معاون ناشران بورس اوراق بهادار چگونگی معامله ثانویه اوراق مشارکت در بازار سهام را تشریح و از برنامه پذیرش سه اوراق مشارکت دیگر در آینده خبر داد.

علی سنگینیان با بیان اینکه پذیرش و معاملات ثانویه این اوراق براساس بسته سیاستی سال ۹۰ بانک مرکزی بوده، اظهار کرد: بعد از پذیره‌نویسی اوراق مشارکت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در شعب بانک ملی که تا دوشنبه جاری خواهد بود، مقدمات معاملات ثانویه آن در بازار سهام با در نظر گرفتن بازار گردان به منظور حفظ نقدشوندگی فراهم خواهد شد. وی ادامه داد: این اقدام طبق بسته سیاسی و عدم امکان معاملات ثانویه اوراق مشارکت توسط بانک‌ها بوده و دارندگان اوراق می‌توانند با استفاده از امکانات بازار سرمایه نسبت به دادوستد مبادرت ورزند.

این مقام مسوول در برابر این سوال که آیا این اوراق نوسان قیمت خواهند داشت و کارمزدی هم بابت معاملات اوراق مشارکت در بازار سهام اخذ خواهد شد؟ توضیح داد: تمام شرایطی که برای معاملات سهام در نظر گرفته شده برای اوراق مشارکت هم پیاده خواهد شد. اما نوسان قیمت محدود و کار مزد آن بسیار اندک خواهد بود.

علاوه بر این، امکان داد و ستد اوراق مشارکت به صورت آنلاین هم وجود دارد.

به گفته وی با این اوصاف هیچ مانعی برای نقد شوندگی و داد و ستد اوراق مشارکت در بورس وجود ندارد.

سنگینیان درباره برنامه‌های شرکت بورس برای پذیرش اوراق مشارکت دیگر هم خاطرنشان کرد: بعد از پذیرش اوراق مشارکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، پیگیر پذیرش اوراق مشارکت شهرداری تهران به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان، اوراق مشارکت آب و فاضلاب خوزستان به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان و همچنین مدیریت منابع آب خوزستان هستیم که در پی اخذ مجوز از بانک مرکزی انجام خواهد شد.