سنا- تاکنون ۱۲۰ کاریکاتور به دبیرخانه پنجمین نمایشگاه بورس ارسال شده است.

دبیرخانه پنجمین نمایشگاه بورس با اعلام این خبر افزود: اغلب آثار ارسالی در زمینه اصول سرمایه‌گذاری در بورس و برخی اشتباهات متداول سرمایه‌گذاران بوده است. در حالی که اواخر شهریور ماه جاری مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی بازار سرمایه در قالب برگزاری پنجمین نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی رقم می خورد، فعالان بازار سرمایه ایران با یک رویداد هنری جدید نیز مواجه خواهند بود.

براساس این گزارش، بخش ویژه کاریکاتور توسط شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به عنوان مجری نمایشگاه و با همکاری موسسه هنری سابا گرافیک و پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس ۲۴ برگزار شده و آثار این بخش، ازطریق اعلام فراخوان و خرید آثار منتخب، گردآوری خواهد شد.

بر این اساس، مفاهیم و اصولی همچون لزوم تصمیم گیری آگاهانه و پرهیز از توجه به شایعات، پرهیز از تصمیم گیری هیجانی در خرید یا فروش سهام، لزوم تشکیل سبد سهام به منظور مدیریت ریسک، لزوم بکارگیری سرمایه‌های مازاد و پرهیز از تخصیص دارایی‌های ضروری به سرمایه‌گذاری در بورس، لزوم دید بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در بورس و پرهیز از نگاه مقطعی و کوتاه مدت، امکان مشارکت افراد غیرحرفه‌ای در بورس ازطریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ اندک در بورس و مفاهیم و اصطلاحاتی همچون نوسان، تالار شیشه ای و... ازجمله محورهای پیشنهادی برای ارائه آثار است.

یادآور می‌شود بخش ویژه کاریکاتور بورس همزمان با برگزاری نمایشگاه بازار سرمایه از ۲۴ تا ۲۷ شهریور ماه جاری دایر است و دبیرخانه نمایشگاه تا بیست و چهارم شهریور ماه آثار هنرمندان را برای نمایش در این رویداد هنری دریافت خواهد کرد.