گروه بنگاه‌ها - رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: پرونده واگذاری ترمینال دوم کانتینری بندر شهید رجایی درحال بررسی است.

علی علیا به خبرنگاران گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به منظور واگذاری ترمینال دوم کانتینری بندر شهید رجایی اقدام به برگزاری مزایده‌ای کرده تا هر شرکتی که تمایل داشته باشد، بتواند در این مزایده حضور داشته باشد. وی ادامه داد: تاکنون ترمینال اول کانتینری بندر شهید رجایی در اختیار شرکت تایدواتر بوده است و این در حالی است که این شرکت ادعا دارد حق کسب در ترمینال شماره اول و دوم کانتینری این بندر متعلق به آن است. رییس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: در این خصوص قرارداد ترمینال اول کانتینری بندر شهید رجایی به شرکت تایدواتر، به مدت دو سال است که تمدید نشده است و این موضوع نیز در حال رسیدگی است. این مقام قضایی در حالی از رسیدگی به پرونده مزایده اپراتور دوم بندر شهید رجایی می‌گوید که چندی پیش مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ازبلا اثر شدن حکم توقف برگزاری این مزایده خبر داد.

واگذاری ترمینال دوم بندر شهید رجایی به یک شرکت دیگر مدتی است که محل اختلاف و مناقشه شرکت تایدواتر با سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است این موضوع پس از طرح در سطح رسانه‌ها به محافل قضایی کشیده شد و در نهایت طبق اعلام تایدواتری‌ها به صدور توقف برگزاری مزایده انتخاب اپراتور دوم انجامید. این در حالی است که سازمان بنادرو دریانوردی با بلااثر کردن این حکم در حال رسیدگی به صلاحیت شرکت‌های متقاضی این اپراتوری است که در این مزایده حاضر شده‌اند.