گروه بنگاه‌ها- به دنبال توقف نماد «صدرا»، تاثیر صدور و حکم دادگاه مبنی بر فروش «آذرآب» بر سهام این شرکت همچنان نامشخص است. صدور حکم دادگاه مبنی بر فروش سهام آذرآب متعلق به شرکت صنعتی دریایی ایران که در هفته گذشته با فروش ۶ درصد سهام آذرآب در بازار رقم خورد و در روز شنبه زمینه ساز توقف نماد «صدرا» از طرف سازمان بورس شد، سوالات متعددی برای سهامداران ایجاد کرد. در همین زمینه یک منبع مطلع به خبرنگار ما گفت: تا زمان صدور رای دادگاه نمی‌توان تاثیر فروش آذرآب بر سهام صدرا را بررسی کرد. وی افزود: اینکه صدرا اصل وجه خرید «آذرآب» را به خصوصی‌سازی بپردازد یا مشمول جریمه و بهره خرید سهام به صورت اقساطی شود، خود اثرات متفاوتی دارد که به زودی مشخص خواهد شد. به نظر می‌رسد نماد «صدرا» تا دو هفته آینده نیز متوقف بماند.

یادآوری می‌شود به دنبال عدم فروش بلوک ۲۷ درصدی آذرآب توسط دادگاه انقلاب عمومی حقوقی تهران، این دادگاه حدود ۶ درصد سهام آذرآب را در هفته گذشته عرضه و به فروش رساند. همچنین قرار است دو بلوک ۵ درصدی این شرکت نیز چهارشنبه هفته جاری به قیمت پایانی روز قبل از عرضه به علاوه ۴ درصد به صورت یکجا و نقد در بازار دوم معاملات بورس عرضه شود.

به نظر می‌رسد با توجه به قیمت تمام شده «آذرآب» برای صدرا، عرضه‌های اخیر این شرکت تعدیل منفی را برای صدرا به همراه داشته باشد. قیمت هر سهم صدرا قبل از توقف نماد معادل دو هزار و ۳۶۵ ریال بود.