موسسه حسابرسی و خدمات مالی دایارایان به چاپ دو عنوان کتاب درخصوص بورس و حسابداری اهتمام ورزیده است. این دو کتاب از سوی انتشارات کیومرث منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. غلامحسین دوانی و علی امانی پدیدآورندگان این آثار، کتاب‌های یادشده را به حسابداران، حسابرسان، مدیران مالی و فعالان بازار سرمایه تقدیم کرده‌اند.

فرهنگ دوسویه کاربردی حسابداری و حسابرسی


پدیدآورندگان این مجموعه لغات کاربردی حسابداری و حسابرسی که حاصل بیش از چهار سال کار بوده بر این باورند که با انتشار این فرهنگ دوسویه، حسابداران و حسابرسان به اطلاعات مورد نیاز برای ترجمه صورت‌های مالی و گزارشات حسابرسی و بندهای حسابرسی دست می‌یابند. کتاب به طریقی تهیه شده که می‌تواند مورد استفاده استادان، دانشجویان رشته‌های حسابداری و مدیریت، حسابداران و حسابرسان رسمی قرار گیرد. کتاب در دو بخش فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی تهیه شده و بخش‌های متفاوتی نسبت به سایر فرهنگ‌های لغات ازجمله اصطلاحات اختصاری حسابداری، اصطلاحات اختصاری بازرگانی و ترجمه آزاد بندهای صورت‌های مالی نمونه و گزارش حسابرسی نمونه و همچنین آدرس وب‌گاه‌های مجامع بین‌المللی حسابداری و حسابرسی را دارا است. مخاطب اصلی این کتاب، حسابداران رسمی و کارکنان واحدهای حسابداری است که با اسناد و مدارک مالی به زبان انگلیسی سروکار دارند.
بورس، سهام و نحوۀ قیمت‌گذاری سهام


کتاب بورس، سهام و نحوه قیمت‌گذاری سهام در قطع وزیری در 880 صفحه مشتمل بر سه بخش اساسی شامل قوانین و مقررات بازارهای سرمایه و کالا، نحوه قیمت‌گذاری سهام به روش‌های مختلف و پرسش و پاسخ‌های کلیه آزمون‌های بورسی تا پایان سال 1388 است. نگارندگان در مقدمه کتاب بیان داشته‌اند که فرآیند چاپ جدید کتاب بیش از سه سال به طول انجامیده و این امر باعث شده که ویژگی کاربردی کتاب اهمیت خاصی یابد.این کتاب، حاوی آخرین مجموعه قانون و مقررات بورس، سهام، بورس کالا و فرابورس و همچنین نمایه‌های آخرین آمار و ارقام تا 29/12/1389 بازارهای سرمایه ایران و جهان است. مطالعه کتاب به عموم علاقه‌مندان، دانشجویان رشته حسابداری و مالی، حسابداران رسمی، کارشناسان رسمی دادگستری در زمینه ارزیابی امور سهام و کارگزاران و متقاضیان آزمون‌های مختلف بورسی توصیه شده است. یادآور می‌شود حسابداران رسمی و اعضای کانون کارشناسان با ارائه کارت عضویت از تخفیف خاصی برخوردار خواهند شد.