فارس- معاون سازمان بورس گفت: امکان انتشار مستقیم ۵ اطلاعیه دیگر توسط شرکت‌های بورسی و فرابورسی در سایت کدال فراهم شد. سیدعلی حسینی با اشاره به امکان انتشار مستقیم ۱۰ اطلاعیه مختلف توسط شرکت‌های بورسی و فرابورسی از شهریور سال گذشته در سایت کدال اظهار داشت: در ادامه برنامه‌های سازمان بورس برای کاهش زمان انتشار اطلاعات شرکت‌های بورسی و فرابورسی، از این پس ۵ اطلاعیه دیگر به طور مستقیم توسط شرکت‌ها در سایت کدال مندرج می‌شود.

وی ادامه داد: این اطلاعیه‌ها شامل لغو آگهی دعوت به مجمع، صورت‌های مالی پایان سال حسابرسی شده شرکت‌های تابعه خارج از بورس، آگهی ثبت افزایش سرمایه، اظهارنظر حسابرس نسبت به پیش‌بینی سود هر سهم و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ ماهه حسابرسی شده شرکت‌های تابعه خارج از بورس هستند.

وی افزود: به این ترتیب ناشران پس از امضای اینگونه اطلاعات، گزینه جهت انتشار را در سایت کدال انتخاب و اقدام به ارسال می‌کنند تا اطلاعات بدون وقفه در سامانه کدال منتشر شود.

براساس این گزارش، از شهریور سال پیش ۱۰ اطلاعیه شامل آگهی نوبت اول و دوم دعوت به مجامع سالانه، عادی به طور فوق‌العاده و فوق‌العاده، زمان تشکیل جلسه هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه، مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام، معرفی یا تغییر در ترکیب اعضای هیات‌مدیره، تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده، گزارش فعالیت هیات‌مدیره، زمانبندی پرداخت سود سهام و صورت وضعیت پرتفوی به طور مستقیم توسط شرکت‌ها در سایت کدال منتشر می‌شود.