سنا- سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز پذیره‌نویسی دو صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت گسترش فردای ایرانیان و نهال سرمایه‌گذاری ایرانیان را صادر کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری گسترش فردای ایرانیان در اندازه بزرگ و با حداقل سود تضمین شده ۱۷ درصد است که پذیره‌نویسی آن از دیروز آغاز شده است. مدیر این صندوق شرکت تامین سرمایه نوین، ضامن جبران خسارت یا سود آن بانک سامان، ضامن نقدشوندگی و مدیر ثبت این صندوق بانک تات، متولی آن موسسه حسابرسی بیات رایان و حسابرس این صندوق سرمایه‌گذاری موسسه حسابرسی سخن حق است.

همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نهال سرمایه ایرانیان را صادر کرد.

این صندوق نیز در اندازه بزرگ و با حدقل سود تضمین شده ۱۷ درصد است که پذیره‌نویسی آن به زودی آغاز می شود.

مدیر این صندوق شرکت تامین سرمایه نوین، ضامن جبران خسارت یا سود آن بانک اقتصاد نوین، ضامن نقدشوندگی و مدیر ثبت این صندوق بانک سرمایه، متولی آن موسسه حسابرسی ‌هادی حساب تهران و حسابرس این صندوق موسسه حسابرسی نیک روشان است.

این صندوق‌ها پس از موفقیت در پذیره‌نویسی اولیه و ارسال مدارک خود به سازمان بورس و ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها، فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز می کنند.

حداقل ۷۰ درصد سرمایه این نوع صندوق‌ها باید در اوراق مشارکت، گواهی سپرده بانکی و اوراق بهادار با درآمد ثابت و حداقل ۱۰ درصد و حداکثر ۳۰ درصد سرمایه آنها در سهام پذیرفته شده در بورس یا بازار اول فرابورس سرمایه‌گذاری شود.