گروه بورس- پارس مینو ۴۱ درصد از سهام قدس رضوی را روی میز فروش گذاشت.به گزارش دنیای اقتصاد، «غپینو» ۲میلیون و ۵۰ هزار سهم شرکت صنایع قدس رضوی را به طور یک‌جا و نقد از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس به فروش می‌رساند. بنابراین گزارش، قیمت پایه هر سهم قدس رضوی ۴ هزار و ۱۵۰ ریال تعیین شده و این عرضه بلوکی که برابر است با دو کرسی مدیریتی در شرکت مزبور، یازدهم مردادماه سال جاری انجام خواهد شد. قدس رضوی تولیدکننده انواع فرآورده‌های غذایی از جمله بیسکوییت، کیک، نان و سایر محصولات آرده و نیز انواع نوشابه‌های گازدار است و علاوه بر پارس مینو، شرکت‌های بازرگانی پارس گستر، شرکت خدمات مالی و مدیریت معین آزادگان و شرکت قاسم ایران را در ترکیب سهامداران خود دارد. سرمایه این شرکت هم ۵میلیارد ریال اعلام شده است که با توجه به عرضه بلوک ۴۱ درصدی در قیمت ۴هزار و ۱۵۰ ریال، ارزش این واگذاری ۸میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال برآورده شده است و سپرده حضور در رقابت هم ۲۵۵ میلیون ریال اعلام شده است.

در این حال، شرکت مشمول ماده ۱۴۱ قدس رضوی برای شرکت بورسی پارس مینو بهای تمام شده ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارد که ۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت این شرکت در حساب‌های خود ذخیره کاهش ارزش منظور کرده است. بر این اساس، خالص بهای تمام شده قدس رضوی برای «غپینو» یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و اگر بلوک ۴۱ درصدی این شرکت با شرایط ذکر شده فروخته شود، پارس مینو ۵۵۰ میلیون تومان (۱۷ریال برای هر سهم) زیان شناسایی خواهد کرد.

از سویی دیگر، عرضه یکجای سهام شرکت صنایع غذایی قدس رضوی (سهامی خاص) از طریق بازار سوم فرابورس ایران، مشمول مقررات دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار نبوده، لذا شرکت مذکور نزد سازمان به ثبت نرسیده است و غیر بورسی است.