گروه بنگاه‌ها- شرکت حمل و نقل پتروشیمی در فصل بهار بیش از پیش‌بینی سود محقق کرد.

براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «حپترو» پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را مبلغ ۲۵۲ ریال اعلام کرده است که طی دوره یادشده معادل ۷۴ درصد از این رقم را نسبت به بودجه تعیین شده به تحقق رساند. این شرکت در همین دوره از بابت فروش و ارائه خدمات معادل ۳/۷۶ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

پیش‌بینی فروش امسال حمل‌و نقل پتروشیمی برابر ۲۹۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

در همین راستا عضو موظف هیات مدیره شرکت حمل و نقل پتروشیمی در خصوص پوشش بالای پیش‌بینی درآمد هر سهم این شرکت طی سال ۹۰ به خبرنگار ما گفت: «فعالیت شرکت رو به افزایش است. از طرفی کاهش هزینه‌ها را نیز در برنامه کاری داریم. از این رو پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت از وضعیت بهتری برخوردار شده است.»

وی افزود: در پیش‌بینی امسال برنامه خرید چندصد دستگاه کامیون را داریم که در ۶ ماهه دوم سال هزینه‌های تامین مالی و استهلاک این ماشین‌آلات نمایان می‌شود و این رقمی که اکنون طی سه ماهه به آن رسیدیم در آن زمان تعدیل خواهد شد.

طاهری تاکید کرد که برنامه درآمد هر سهم را طوری پیش‌بینی کردیم که با وجود تعدیلات متاثر از هزینه‌های تامین مالی و استهلاک، در پایان سال به رقم پیش‌بینی شده در ابتدای سال دست یابیم.»

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای افزایش منابع درآمدی شرکت است، تصریح کرد: «به دنبال اخذ مجوز برای خرید مجتمع رفاهی در بندر امام (منطقه پتروشیمی) در زمینه خدمات حمل‌ونقل هستیم.»

مدیر اقتصادی حمل‌ونقل پتروشیمی افزود: «البته برای کوتاه‌‌مدت انتظار رشد و درآمدزایی نداریم، اما درآمد حاصل از این برنامه پایدار است و به میزان دارایی‌های شرکت اضافه می‌شود.»

براساس اطلاعیه سازمان بورس شرکت در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۸۹ اعلام کرده است: «از طریق اخذ تسهیلات بانکی نسبت به خرید ۱۰۰ دستگاه کشنده اسکانیا و همچنین عقد قرارداد خرید مجتمع رفاهی در بندر امام به منظور ایجاد پایانه‌ها در منطقه به ترتیب به مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال (با تسهیلات ۲۳ درصد) و ۴۵ میلیارد ریال (با تسهیلات ۱۸ درصد) اقدام کند.