گروه بنگاه‌ها- زهرا مجتهد: معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری غدیر گفت: «زمینه‌های مناسب برای افزایش سود سهام فراهم است.» «مرتضی سامی» که بعد از تغییر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر روز گذشته در نشستی مطبوعاتی بدون حضور مدیرعامل جدید حاضر شد، به تشریح اهداف و استراتژی‌های در پیشروی غدیر پرداخت. وی در خصوص تغییر مدیریت در «غدیر» اظهار کرد: استراتژی مدیرعامل جدید بر روال قبل استوار است با این تفاوت که از سرعت و وسعت بیشتری برخوردار است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر چگونگی برنامه مدیرعامل جدید، در خصوص تغییر مدیران فعلی در شرکت غدیر، تصریح کرد: نظر مدیرعامل جدید همکاری است و چنانچه فردی نتواند برنامه کاری تعیین شده را پوشش دهد، به جز مسائل خاص، در آن صورت تغییر ایجاد می‌شود. وی به دیگر پرسش خبرنگار دنیای‌ اقتصاد در خصوص پرتفوی تکانی «غدیر»، در فصل مجامع شرکت‌‌های بورسی پاسخ داد: پرتفوی غدیر متشکل از سهام برگزیده و بهترین‌ها است.وی با اشاره به این مطلب که سودهای تقسیمی در مجامع از سوی شرکت‌‌های زیر مجموعه فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده، افزود: عایدی «غدیر» از این شرکت‌ها مطلوب و بیشتر از حد انتظار بوده است. وی با اشاره به این مطلب که مدیرعامل جدید به صنایع مختلف آشنا بوده و بسیار جدی‌تر از مدیران گذشته در زمینه بودجه فعالیت می‌کند، گفت: «غدیر» با تعدیل سود و طی دو مرحله همراه است که مرحله نخست آن تا دو هفته آینده به سازمان اعلام می‌شود.

سامی با بیان این مطلب که سهام سرمایه‌گذاری غدیر مستقل از جریان بازار حرکت نمی‌کند، یادآور شد: «غدیر» در حال حاضر در بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری رتبه نخست ارزش روز معاملات را با ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دارا است.

عرضه جدید تا دو ماه دیگر

وی از ورود هلدینگ پتروشیمی طی دو ماه آینده به بورس خبر داد و گفت: هلدینگ پتروشیمی در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد که قبل از عرضه در بورس سرمایه آن به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند. سامی افزود: از محل واگذاری پتروشیمی زاگرس و پردیس حدود ۱۳۰ میلیارد تومان به سود سرمایه‌گذاری غدیر افزوده می‌شود که رقم دقیق آن طی دو هفته آینده به سازمان بورس اعلام خواهد شد.

«غدیر» طلایی

معاون سرمایه‌گذاری غدیر از نهایی‌شدن توافقات برای خرید معدن طلای زرشوران خبر داد و تصریح کرد: توافقات لازم صورت گرفته و به دنبال اقدامات بانکی برای اخذ تسهیلات هستیم. وی یادآور شد: معامله «گهرزمین» برای این شرکت به قطعیت رسیده است که از این طریق «غدیر» مالک ۵/۲۲ درصد از این معدن شده است. وی به شرکت ‌آهن و فولاد غدیر ایرانیان اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال گذشته راه‌اندازی شد که سودآوری مطلوبی داشت و ۴۰ درصد سهام آن متعلق به غدیر و ۲۵ درصد مربوط به شرکت فولاد آلیاژی و سایر آن در اختیار شرکت چادرملو است که مدیریت آن از سوی غدیر اداره می‌شود.

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی

وی در ادامه به افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی شرکت غدیر اشاره کرد و گفت: طبق برنامه قرار است در سال‌جاری سرمایه شرکت ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و به سقف دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسد که این افزایش بعد از برگزاری مجمع عادی صورت می‌گیرد تا بخشی از طلب سرمایه‌گذاران در افزایش سرمایه لحاظ شود.

نوسان قیمت «غدیر»

«سامی» ضمن اشاره به این موضوع که غدیر سهم کوچکی در بازار نیست که روی آن سفته‌بازی صورت گیرد، گفت: «قیمت فعلی «غدیر» با شرایط کنونی بازار متناسب است و در عین حال حمایت سهامدار عمده از این سهم تداوم دارد تا همه سهامداران با دید کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت از سرمایه‌گذاری در سهام این شرکت منتفع شوند.»

دلیل عدم حضور مدیرعامل

معاون سرمایه‌گذاری شرکت غدیر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مهندس «معماری» به مدت سه سال و سه ماه مدیرعامل این شرکت بود که در ۲۰ روز گذشته جای خود را به مهندس «کیانی» داد.

وی در خصوص علت عدم حضور مدیرعامل جدید در نشست مطبوعاتی افزود: تسهیلات ارزی خوبی از بانک توسعه صادرات دریافت شده است که وی به دنبال عقد قرارداد دریافت این تسهیلات است و در آینده نزدیک در نشست خبری برنامه‌های خود را اعلام می‌کند.