گروه بورس- مجوز افزایش سرمایه ۶ شرکت دیگر صادر شد. شرکت‌های بیمه دی، سرمایه‌گذاری مسکن، آلومتک، توکا فولاد، بانک اقتصاد نوین و توسعه صنعتی ایران از سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه گرفتند. مبلغ افزایش سرمایه «ثمسکن» ۵۰۰ میلیارد ریال و منبع تامین افزایش سرمایه سود انباشته مبلغ ۳۰۵ میلیارد ریال و مطالبات و آورده نقدی ۱۹۵ میلیارد ریال است. همچنین موضوع افزایش سرمایه تامین مالی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شرکتهای سرمایه پذیر و اصلاح ساختار مالی اعلام شده است. به این ترتیب سرمایه «ثمسکن» از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۲ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

همچنین آلومتک در حالی مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی را دریافت کرده که منبع تامین افزایش سرمایه مبلغ ۷۶ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و مبلغ ۲۳ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال از محل سایر اندوخته‌ها اعلام شده است. موضوع افزایش سرمایه نیز اجرای طرح توسعه تولید انواع‌هادی و پروفیل خواهد بود . بر این اساس سرمایه شرکت آلومتک به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال افزایش خواهدیافت.

سرمایه‌گذاری توکافولاد نیز مجوز ۶۰ میلیارد ریال افزایش سرمایه دریافت کرد تا سرمایه خود را به ۲۶۰ میلیارد ریال افزایش دهد.

منبع تامین افزایش سرمایه ۴۰ میلیارد ریال از مطالبات و آورده نقدی سهامداران و ۲۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته است. موضوع افزایش سرمایه توکا فولاد نیز برای جبران مخارج تحصیل سهام شرکت صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال و پرداخت حصه نقدی خرید سهام توکاریل و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال عنوان شده است.

از سویی دیگر، بیمه دی برای افزایش سهم نگهداری از بیمه نامه‌های صادره از محل آورده نقدی به میزان ۳۸۹ میلیارد و ۲۷۶ میلیون و ۵۳۲ هزار ریال افزایش سرمایه خواهد داد.

این در حالی است که بانک اقتصاد نوین برای ۲۵۰۰ میلیارد ریال افزایش سرمایه مجوز گرفت تا سرمایه خود را به ۸ هزار میلیارد ریال افزایش دهد. این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده‌نقدی سهامداران به منظور بهبود نسبت کفایت و افزایش سرمایه و افزایش ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های بانکی انجام می شود.

در همین حال «وتوصا» برنامه افزایش سرمایه یک هزار و ۹۳ میلیارد و ۹۵۲ میلیون ریالی را دارد تا سرمایه این شرکت به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

«وتوصا» این افزایش سرمایه را از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران برای خرید سهام شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بازار برنامه‌ریزی کرده است.