فارس- معاون مالی سایپا گفت: سهامداران در تحلیل داده‌ها اشتباه نکنند و به صورت‌های مالی تلفیقی سایپا توجه کنند. حسن امیری اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار پس از دریافت اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی حسابداری نشده سایپا، شنبه نماد معاملاتی این شرکت را متوقف کرد که امید است پس از ارائه اطلاعات تکمیلی مورد نظر بورس، نماد سایپا طی روزهای آینده باز شود. وی ادامه داد: همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده بود، سیاست گروه سایپا برای توزیع سود و تصمیم‌گیری مبتنی بر صورت‌های مالی تلفیقی است که اطلاعات منطقی و مناسبی را جهت تصمیم گیری فراهم می کند، بنابراین طبق اطلاعات حسابرسی نشده، پیش‌بینی تلفیقی سایپا بالغ بر۵۸۰ ریال است که کاملا منطبق با بودجه ارائه شده در سال گذشته است.

این مقام مسوول ادامه داد: این در حالی است که پیش‌بینی سود هرسهم شرکت اصلی به علت تغییر استراتژی در مورد توزیع سود شرکت‌های تابعه و همچنین عدم برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سایپا در موعد مقرر(که ناشی از طولانی شدن تشریفات ثبت افزایش سرمایه این شرکت بود)، به حدود ۳۵۰ ریال خواهد رسید که با توجه به وجود سود انباشته در شرکت اصلی، همچنان سود قابل توزیع تلفیقی نسبت به سود قابل‌توزیع شرکت اصلی کمتر است، بنابراین عملا عدد ۳۵۰ ریال در خصوص توزیع سود اطلاعات مربوطی تلقی نمی‌شود. به گفته امیری با این اوصاف همانند سنوات گذشته، توزیع سود بر مبنای سود تلفیقی بوده و پیشنهاد هیات مدیره سایپا به مجمع ۲۹ تیر جاری ۵۰۰ ریال به ازای هرسهم است.

وی در خاتمه به همه سهامداران خصوصا سهامداران حقیقی توصیه کرد بر مبنای تحلیل صورت‌های مالی تلفیقی و پیش‌بینی سود واقعی هر سهم شرکت سایپا و سود قابل توزیع تلفیقی به خرید و فروش سهام مبادرت کرده و از تصمیمات لحظه‌ای مبتنی بر کاهش سود شرکت اصلی پرهیز کنند.