سنا- بورس اوراق بهادار که از آن به عنوان یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری نام برده می‌شود در چند سال اخیر با استقبال خوبی مواجه شده به نحوی که علاوه بر تعداد سهامداران، ارزش و حجم معاملات نیز افزایش داشته است. این مهم نه تنها در تهران که در تالارهای منطقه‌ای استان‌های گوناگون کشور هم نمود بسیاری داشته است تا جایی که مدیر تالار منطقه‌ای کرج از استقبال مردم از مقوله حضور در بورس می‌گوید و رونق و گسترش آن را منوط به فرهنگ سازی و آشناسازی مردم با بازار سرمایه عنوان می‌کند. علیرضا نصرتی‌فر اظهار داشت: فلسفه راه‌اندازی تالارهای منطقه‌ای گسترش فرهنگ سهامداری است اما متاسفانه مردم کشور ما بر خلاف سایر کشورها، چندان با بازار سرمایه آشنا نیستند و همین امر موجب شده است برای سرمایه‌گذاری بیشتر به سمت بانک‌ها گرایش پیدا کنند.وی ادامه داد: بر همین اساس و برای آشنایی مردم با بازار سرمایه، طبق تصمیم‌گیری متولیان بورس، کلاس‌های گوناگونی در رده‌های مختلف برگزار می‌شود.

مدیر تالار منطقه‌ای کرج در خصوص دوره‌های آموزشی تالار کرج گفت: این کلاس‌ها در دو سطح (یک و دو) برگزار می‌شود و در آن مباحثی از آشنایی با بازار سرمایه و نحوه سرمایه‌گذاری تا مباحث مراحل پیشرفته‌تر شامل تحلیل بازار و... آموزش داده می‌شود.

این فعال بازار سرمایه به افراد تازه وارد توصیه کرد تا با بررسی و استفاده از مشاوران اقدام به معامله در بازار سهام کنند ضمن آنکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری گزینه خوبی برای افراد غیرحرفه‌ای هستند. نصرتی فر با اشاره به ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: وجود مدیریت حرفه‌ای در این صندوق‌ها، تضمین نقدشوندگی در آنها و کاهش ریسک در بازار مزایایی است که می‌توان با تکیه به آنها وارد این صندوق‌ها شد.