گروه بورس- معاملات این هفته بازار آتی در غیاب «فملی» در سه روز ابتدایی هفته با کاهش حجم و ارزش در مقایسه با هفته گذشته به پایان رسید.براین اساس در این هفته 257 قرارداد به ارزش 10 میلیارد ریال در بازار آتی داد و ستد شد که به ترتیب با 13 و 17 درصد کاهش مواجه شده است. در همین حال «فولاد» و «فملی» روزگذشته شاهد معاملات پرحجمی در بازار آتی بودند.

به گزارش خبرنگار ما، روزگذشته بازار آتی شاهد معامله ۹۴ قرارداد به ارزش ۳ میلیارد و ۸۳۷ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال بود که طی ۲۰ دفعه از سوی معامله‌گران داد و ستد شد.
این در حالی است که بازار دیروز آتی همچنان در فضایی توام با رکود انجام شد که در آن نوسان قیمت‌ها کاهشی بود. این در حالی است که «فملی» تیرماه پس از بازگشایی و در حالی که تا پایان تیرماه 15 روز دیگر باقی مانده است شاهد افت 149 ریالی بود تا در قیمت 5267 ریال بسته شود. قیمت پایانی «فملی» در معاملات نقدی امروز 5286 ریال بود. در همین حال «فملی» شهریورماه نیز با 14 قرارداد معامله شده به ارزش 2 میلیارد و 772 میلیون و 338 هزار ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد. بنابراین گزارش «فملی» شهریورماه با افت 45 ریالی در قیمت 5545 ریال تسویه شد.
از سوی دیگر «فولاد» تیرماه توانست با معامله ۲۳ قرارداد به ارزش ۷۴۵ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال نوسان منفی ۶۴/۲ درصدی را تجربه کرد تا در قیمت ۳۰۵۶ ریال تسویه شود. در همین حال «فولاد» شهریور نیز با معامله ۲ قرارداد افت ۲۵ ریالی قیمت را تجربه کرد. براین اساس نوسان منفی ۷۶/۰ درصدی «فولاد» شهریور، قیمت تسویه این نماد را به ۳۲۵۰ ریال کاهش داد.
هرچند قرارداد شهریور «فولاد» در معاملات دیروز با صف فروش به کار خود پایان داد.
دیگر نمادهای معامله شده بازار آتی نیز در معاملات دیروز شاهد ثبت سفارش‌های خرید و فروش بود که به دلیل اختلاف قیمتی معامله چندانی را شاهد نبودند. از سوی دیگر «وغدیر» شهریور دیگر نمادی بود که با ۵۰ تقاضای فروش، صف فروش را در قیمت ۴۵۸۰ ریال تجربه کرد. قیمت تسویه «وغدیر» شهریور در معاملات دیروز ۴۵۳۰ ریال بود.