گروه بورس- هدیه لطفی: همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی شرکت فن‌آوا، تعداد شرکت‌های در حال معامله بازار پایه فرابورس به سه شرکت افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ما، به دنبال درج شرکت گروه فن‌آوا در بازار پایه فرابورس نماد معاملاتی این شرکت روز شنبه ۱۸ تیرماه گشایش می‌یابد.
همچنین در روز بازگشایی نماد شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی شده و قیمت پایانی معاملاتی براساس میانگین قیمت‌های معامله شده در همان روز معین می‌شود و پس از گشایش نماد دامنه نوسان قیمت به میزان 5 درصد قیمت پایانی روز قبل معاملات در نظر گرفته می‌شود.
شرکت فن‌آوا با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریال در تاریخ ۷ خردادماه در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس درج شده و سومین شرکت در این بخش از بازار پس از دو نماد پتروشیمی امیرکبیر و سرمایه‌گذاری توسعه شمال قرار گرفته است.
«زاگرس» عرضه می‌شود
از سوی دیگر در آستانه عرضه ۵ درصدی سهام پتروشیمی زاگرس، همچنان ابهام در عرضه مزبور به چشم می‌خورد.
در این راستا مدیرعامل فرابورس به خبرنگار ما گفت: شرکت پتروشیمی زاگرس در حال ارسال فرم‌های وثیقه خود به بازار است که در صورت تکمیل فرم‌های مزبور، امروز سهام «زاگرس» عرضه می‌شود.
امید قائمی در ادامه افزود: هر شرکت برای ورود به بازار باید سه فرم وثیقه ارسال کند که «زاگرس» تا کنون تنها دو فرم را به فرابورس ارائه داده است و در صورت تکمیل فرم‌های مزبور امروز این شرکت وارد بازار دوم می‌شود.
ناظر بازار فرابورس نیز با ابراز امیدواری از عرضه 5 درصدی سهام یادشده، گفت: کمیته فرابورس تمام تلاش خود را برای عرضه 5 درصدی سهام پتروشیمی انجام داده است.
امیر هامونی در ادامه افزود: با توجه به شرایط مطلوب و طی تمام مراحل مقدماتی در کمیته فرابورس، این عرضه امروز انجام می‌شود.
شرکت پتروشیمی زاگرس پیش‌بینی سود هر سهم سال 90 را به طور خالص مبلغ یک هزار و 676 ریال اعلام کرده است، همچنین شرکت سود سال قبل را نیز مبلغ یک هزار و 729 ریال پیش‌بینی کرده است که این ارقام با سرمایه دوهزار و 400 میلیارد ریالی شرکت در نظر گرفته شده است.
همچنین مطابق صورت‌های مالی سال ۸۹ شرکت و مقرر شده که از سود انباشته در پایان سال مالی به مبلغ ۴ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال به ازای هر سهم مبلغ یک هزار و ۷۴۰ریال خالص و در مجموع معادل ۴ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال سود بین سهامداران تقسیم و مابقی به حساب سود انباشته شرکت منظور شود.
توزیع برگ سهام «فرابورس»
از سوی دیگر شرکت فرابورس در راستای درج نام در بازار پایه اقدام به توزیع برگ سهام جدید می‌کند.
براین اساس با درج نماد شرکت فرابورس ایران در بازار پایه و قابل معامله بودن گواهی سپرده‌ سهام آن در این بازار، برگ گواهی‌های مزبور از روز شنبه 18 تیر در محل شرکت فرابورس توزیع خواهد شد.
توقف دو نماد در بازار
همچنین در پایان روز کاری گذشته دو نماد معاملاتی فولاد آلیاژی یزد و گواهی سپرده ویژه سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی متوقف شدند.
براین اساس دیروز نماد گواهی سپرده بانک کشاورزی، به منظور پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه متوقف شد. سود مزبور در تاریخ ۱۸ تیرماه پرداخت خواهد شد.
همچنین دیروز نماد معاملاتی شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد، که مجمع عمومی عادی سالانه و همچنین مجمع عمومی فوق‌العاده آن 16 تیر برگزار می‌شود، متوقف شد.