سنا- یک کارگزار بورس گفت: ایجاد شفافیت و جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران و کارگزاران را باید مهم‌ترین مزیت نصب و راه اندازی سیستم ثبت تلفنی است.

محمد جواد سلیمی ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: یکی از اشکالات وارد بر سیستم ثبت تلفنی آن هم به روش سنتی و قدیم آن بود که در مواردی بین کارگزار و سهامدار اختلافاتی(زمان خرید یا فروش، میزان سهام خریداری شده، نوع سهم مدنظر و...) به وجود می‌آمد.

این کارگزار افزود: در چنین شرایطی هر دو طرف مدعی بودند که کار را به درستی انجام داده‌اند و طرف مقابل اشتباه کرده است از طرفی هیچ منبع و مرجعی جهت بررسی و پیگیری اوضاع برای حل مشکل نیز فراهم نبود.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به اینکه مهمترین مزیت وجود این سیستم، ایجاد شفافیت و جلوگیری از تضییع حقوق هر دو طرف (چه سهامدار و چه کارگزار) خواهد بود، تاکید کرد: این اقدام را باید موفقیتی بزرگ در پرونده کاری مسوولان فعلی بورس دانست. متولیان بازار سرمایه در تلاشند همگام با گسترش هر روزه بازار سهام و ارائه ابزارهای مالی جدید به منظور جلب و جذب سرمایه‌گذاران جدید اقداماتی از این دست را نیز انجام داده و فناوری‌های روز را وارد بازار کنند. به گفته سلیمی؛ بی شک این راهکار نیز مانند بسیاری از موارد پیشین موجبات اطمینان خاطر فعالان بازار را فراهم کرده و حرکتی مثبت در راستای نظام‌مند شدن این بازار با ظرفیت خواهد بود.