گروه بورس - معامله‌گران بازار آتی روز گذشته تحت‌تاثیر بازار نقدی سهام شاهد اصلاح قیمت‌های پیشنهادی خرید و فروش بودند. به گزارش خبرنگار ما، در بازار دیروز فروشندگان برای انجام معاملات روان‌تر، درخواست‌های فروش را در قیمت‌های پایین‌تر وارد سیستم کردند تا شاید برای خریداران از جذابیت بیشتری برخوردار باشد، اما خریداران باز هم از قبول این قیمت‌های فروش امتناع کردند تا همچنان حجم و ارزش معاملات آتی بی‌رونق باشد. در معاملات دیروز «فملی» شهریور با معامله ۶ قرارداد به ارزش ۳۰۹ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال شاهد ۱۰ ریال کاهش قیمت بود.

به این ترتیب قیمت تسویه «فملی» شهریورماه به قیمت ۱۷ هزار و ۱۹۰ ریال رسید.

این در حالی است که پیشنهادهای خرید و فروش در این نماد به ترتیب در مبالغ ۱۶ هزار و ۵۱۲ ریال و ۱۷ هزار و ۱۸۰ ریال به ثبت رسید. «فملی» شهریور ۸۹ تقاضای فروش داشت.

از سوی دیگر «فملی» تیرماه با معامله ۲ قرارداد به ارزش ۹۷ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال و نوسان منفی ۰۶/۰ درصدی در قیمت ۱۶ هزار و ۲۷۰ ریال تسویه شد.

پیشنهاد فروشنده مبلغ ۱۶ هزار و ۲۷۰ ریال و پیشنهاد خریدار مبلغ ۱۶ هزار ریال بود. در همین حال «وغدیر» شهریور دیروز بعد از معامله ۲ قرارداد و کاهش ۲۰ ریالی در قیمت ۴۵۳۰ ریال تسویه شد، اما در این قیمت با صف فروش به کار خود پایان داد.

از سوی دیگر «اخابر» شهریورماه در معاملات دیروز ۱۹ قرارداد معامله شده داشت که با کاهش ۷۵ ریالی روبه‌رو بود. بر این اساس قیمت تسویه «اخابر» شهریورماه با نوسان منفی ۱۹/۲ درصدی به مبلغ ۳۳۵۰ ریال رسید. این نماد نیز با ۳۹ تقاضای فروش در پایان معاملات دیروز مواجه شد.

در معاملات دیروز ۲۹ قرارداد به ارزش یک میلیارد و ۵۶ میلیون و ۹۹۳ هزار ریال در بازار آتی دادوستد شد.