گروه بورس- بازار آتی آخرین روز معاملاتی این هفته را با خرید و فروش 7 قرارداد به ارزش 363 میلیون و 340 هزار ریال به پایان رساند.
به گزارش خبرنگار ما، در بازار این هفته آتی، معاملات کم حجم و ارزش معاملات کاهش قابل ملاحظه‌ای را در مقایسه با هفته‌های قبل شاهد بود.

تعلل فعالان بازار سرمایه در تصمیم‌گیری درخصوص معامله قراردادهای آتی به دلیل نوسان‌های متعدد بازار نقدی سهام بود.
بر این اساس با وجود شکل‌گیری صف‌های خرید و فروش گسترده در معاملات، معامله‌گران نتوانستند به تصمیم‌گیری مطمئن درخصوص آینده قراردادهای آتی دست یابند.
به این ترتیب نوسان‌های بازار آتی که بیشتر قراردادها را با کاهش مواجه ساخت، نتوانست حجم معاملات را قابل توجه سازد. این جریان در ماه جاری نیز کاملا محسوس بود به طوری که در خردادماه تنها 1405 قرارداد به ارزش 61 میلیارد ریال در بازار آتی داد و ستد شد که در مقایسه با ماه گذشته به ترتیب 3/41 و 39 درصد کاهش نشان می‌دهد.
این در حالی است که روزگذشته نیز یک قرارداد «فملی» تیر با کاهش ۱۰ ریالی و ۵ قرارداد «فملی» شهریور با کاهش ۳۲ ریالی و یک قرارداد «وغدیر» شهریور با کاهش ۷۵ ریالی در معاملات آتی داد و ستد شد.
به این ترتیب بازار آتی با وجود تقاضای خرید و فروش، پایان هفته بی‌رونقی را شاهد بود. در پایان معاملات دیروز «فملی» تیر در قیمت 16 هزار و 280 ریال، «فملی» شهریور در قیمت 17 هزار و 200 ریال و «وغدیر» شهریور در قیمت 4 هزار و 550 ریال تسویه شدند.