گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در شرایطی شاهد رشد شاخص کل بود که روند کلی بازار منفی و بدون جذابیت برای معامله‌گران بود. در همین حال بازار همچنان در انتظار روشن شدن روند تحولات بازار ارز و سکه است. در همین حال با کاهش تب و تاب این بازار برخی از کارشناسان در انتظار بازگشت برخی از منابع مالی به بازار سهام هستند. در بازار دیروز معامله‌گران در گروه معدنی شاهد تقسیم سود ۱۴۰ تومانی گل‌گهر بودند. در گروه فلزی ملی مس با انتشار اطلاعیه‌ای از تحقق ۲۳۱تومان سود برای سال ۸۹ و تقسیم سود یک هزار و ۶۰۰ریال در مجمع آتی خبر داد. مس همچنین ۲۰۰درصد افزایش سرمایه دارد. در گروه بانکی دیروز همچنان معامله‌گران شاهد معاملات پر حجمی در نمادهای بانکی از جمله ملت و تجارت بودند. در بازار دیروز ملت شاهد معامله ۸/۳۸ میلیون سهم بود. بانک تجارت نیز در بازار دیروز با صف خرید شکننده‌ای مواجه شد. در گروه خودرویی، خبر افزایش مالکیت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به ۱۰درصد در بانک پارسیان برای دقایقی این نماد را با رشد کامل قیمتی همراه کرد.

در گروه سرمایه‌گذاری، سهامداران بانک اقتصاد نوین از جمله گروه صنایع بهشهر و توسعه صنایع بهشهر با معاملات مناسبی همراه شدند. توسعه صنایع بهشهر دیروز مشمول ضوابط رفع گره‌های معاملاتی بود که به جهش قیمتی ۸ درصدی این نماد منجر شد. در گروه انفورماتیک، اعلام حضور تجارت الکترونیک پارسیان در بورس دیروز به رشد قیمتی این نماد منجر شد. در گروه تجهیزات، نمادهای صدرا و ماشین‌سازی اراک دیروز با صف خرید همراه شدند.

در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف و کم حجم اما با شاخصی مثبت بود که در آن شاخص ۲۹/۶۰ واحد رشد کرد و به ۲۵هزار و ۱۸۱ واحد رسید. ارزش معاملات دیروز نیز چندان قابل توجه نبود و ۳/۳۷میلیارد تومان سهام معامله شد که ۵/۲۳درصد آنرا معامله ۸/۳۸میلیون سهم بانک ملت تشکیل داد. از ۲۰۲ نمادی که دیروز به روی تابلو رفتند ۱۱۴نماد با کاهش قیمت و ۸۲نماد با رشد ارزش معامله شدند.