گروه بورس - قراردادهای آتی روز گذشته در نمادهای پیشرو شاهد تشکیل صف‌های فروش گسترده‌ای بودند.

به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته تمامی نمادهای معامله‌شده بازار آتی با افت قیمت مواجه بودند که با روند معاملات نقدی سهام همگام بود. «فملی»، «فولاد»، «غدیر»، «سایپا» و حتی «اخابر» نیز که طی روزهای گذشته معاملات متعادلی را داشت، به صف‌های فروش معامله‌گران پیوستند. جریان کلی بازار نقد که شاهد نوسانات گسترده‌ای است بازار آتی را به شدت متاثر کرده تا جایی که خریداران بلافاصله فروشنده می‌شوند و بر عکس، که این موضوع بر شدت نوسانات بازار سرمایه می‌افزاید. در بازار دیروز ۲۹ قرارداد به ارزش یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون و ۳۷۷ هزار ریال در معاملات آتی دادوستد شد.
در این بین «فملی» تیرماه با معامله 16 قرارداد به ارزش 768 میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد. معاملات دیروز «فملی» تیرماه موجب کاهش 499 ریالی قیمت این نماد شد. بر این اساس قیمت تسویه «فملی» تیرماه با نوسان منفی 02/3 درصد به 16 هزار ریال کاهش یافت. در همین حال «فملی» شهریور با یک قرارداد معامله‌شده افت 100 ریالی را شاهد بود تا قیمت تسویه این نماد به 17 هزار و 200 ریال کاهش یابد.
در همین حال معامله ۳ قرارداد «اخابر» شهریور با نوسان منفی ۸۷/۰ درصد مواجه بود تا قیمت تسویه این نماد به ۳۴۰۰ ریال برسد. «فولاد» و «غدیر» شهریورماه دیگر نمادهای معامله‌شده بازار دیروز آتی بودند که به ترتیب شاهد ۵ و یک قرارداد معامله شده بودند.
بر این اساس «فولاد» شهریور با 50 ریال و «غدیر» شهریور با 62 ریال کاهش قیمت به ترتیب در قیمت‌های 3450 ریال و 4550 ریال تسویه شدند.
همچنین «خساپا» تیرماه در معاملات روز گذشته با معامله ۳ قرارداد ۳۰ ریال افت قیمت را تجربه کرد تا در قیمت ۲۷۷۰ ریال تسویه شود.
در پایان معاملات دیروز «وغدیر» شهریور با 58 تقاضای فروش، «فملی» شهریور با 39 تقاضای فروش و «فولاد» شهریور با 37 تقاضای فروش بیشترین صف‌های فروش را به خود اختصاص دادند.