گروه بنگاه‌ها- ۱۵ هزار و ۵۸۸ دستگاه انواع تراکتور تولید شده در خطوط تولیدی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران توسط کشاورزان کشور خریداری شده است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، مدیرعامل این گروه صنعتی با اعلام این خبر گفت: ارزش این میزان تراکتور عرضه شده در بازارهای داخلی بیش از ۲ هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال بوده است.

مهندس ابوالفتح ابراهیمی افزود: از این حجم فروش داخلی گروه ۱۳ هزار و ۴۵۵ دستگاه به ارزش نزدیک به ۲ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال متعلق به شرکت تراکتورسازی تبریز، یک هزار و ۳۸۸ دستگاه به ارزش نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال از شرکت تراکتورسازی کردستان و بالاخره ۷۴۵ دستگاه به ارزش بیش از ۹۰میلیارد ریال نیز از شرکت تراکتورسازی ارومیه به کشاورزان و بازار داخلی عرضه شده است.

وی درباره برنامه‌های امسال مجموعه تحت مدیریت در بخش بازارهای داخلی اظهار داشت: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای فروش در بازارهای داخلی طی سال ۹۰، ۲۱ هزار دستگاه انواع تراکتورهای تولیدی در تراکتورسازی ایران می‌باشد.

ابراهیمی تصریح کرد: از تعداد ۲۱ هزار دستگاه اشاره شده ۱۶ هزار دستگاه محصول تراکتورسازی تبریز و بقیه مربوط به تراکتورسازی‌های اورمیه و کردستان خواهدبود.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ نمایندگی فروش این مجموعه در کشور گفت: این نمایندگی در اکثر نقاط کشور پراکنده‌اند و فاصله ۵۰ کیلومتری هر نمایندگی از الزامات اخذ مجوز نمایندگی گروه صنعتی تراکتورسازی می‌باشد که این الزام زمینه را برای پراگندگی متناسب در کشور فراهم آورده است.

ابراهیمی اظهار داشت: کشاورزان در هر موقعیت زمانی از سال با مراجعه به این نمایندگی‌ها می‌توانند با انتخاب محصولات تولیدی تراکتورسازی نسبت به خرید تراکتور اقدام کنند.