بازار کم حجم آتی

گروه بورس- معاملات آتی پس از چند روز رونق، دیروز تنها شاهد معامله ۳۲ قرارداد بود. به گزارش خبرنگار ما، پس از یک روز کاملا مثبت در معاملات روز دوشنبه، معامله‌گران آتی دیروز با احتیاط در آتی حضور داشتند؛ تا جایی که تنها «فولاد» تیر و «فملی» شهریور شاهد ۳۲ قرارداد معامله شده بودند. مهم‌ترین دلیل معاملات کم حجم در بازار دیروز آتی، اختلاف قیمت‌های پیشنهادی خریداران و فروشندگان بود که در آن فروشندگان با توجه به بهبود نسبی فضای معاملات بازار نقدی، قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش داده‌اند.

این در حالی است که در نمادهای پرطرفدار همچنان خریداران قیمت‌های پایین‌تر از انتظار فروشندگان را در سامانه معاملات ثبت کردند. بر این اساس فروشندگان در برخی نمادها از جمله «وغدیر» و «اخابر» تیرماه، «ومعادن» شهریور و «خساپا» تیرماه هیچ سفارشی را ثبت نکردند تا این نمادها با صف خرید مواجه باشند.

از سوی دیگر «وغدیر» شهریور با ۲۶ تقاضای خرید در قیمت ۴۵۵۰ ریال و ۲۲ تقاضای فروش در قیمت ۴۶۸۵ ریال روبه‌رو بود. همچنین «فملی» تیرماه ۳۰ تقاضای خرید در قیمت ۱۴ هزار و ۸۵۰ ریال و ۵۹ تقاضای فروش در قیمت ۱۵ هزار و ۲۹۸ ریال داشت. در همین حال «فملی» شهریور با ۲۲ تقاضای خرید در قیمت ۱۵ هزار و ۷۵۰ ریال و ۴۲ تقاضای فروش در قیمت ۱۶ هزار و ۱۰۰ ریال روبه‌رو بود.

در همین حال «فولاد» تیرماه دیروز در حالی با صف خرید به کار خود پایان داد که ۶ قرارداد این نماد افزایش ۱۲۵ ریالی و نوسان مثبت ۹/۳ درصدی را برای آن به همراه داشت.

از سوی دیگر «فملی» شهریور روزگذشته با ۲۶ قرارداد معامله شده به ارزش یک میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۸۴۶ هزار ریال بیشترین حجم و ارزش را به خود اختصاص داد. در معاملات دیروز «فملی» شهریور شاهد ۲۳۵ ریال افزایش قیمت بود تا در قیمت ۱۶ هزار و ۸۸ ریال تسویه شود.

براین اساس روزگذشته ارزش معاملات بازار آتی به مبلغ یک میلیارد و ۴۶۲ میلیون و ۵۶۸ هزار ریال رسید.