گروه بورس- «اخابر» در بازار دیروز آتی دوباره متوقف شد.
به گزارش خبرنگار ما، نماد «اخابر» بعد از برگزاری مجمع سالانه روزگذشته بازگشایی شد اما دوباره متوقف شد.

دبیر کارگروه بازار آتی با بیان این مطلب گفت: پس از بازگشایی «اخابر» در معاملات روز گذشته به دلیل شائبه دستکاری قیمت،‌ نماد این قرارداد دوباره متوقف شد تا بازگشایی این نماد به روز شنبه موکول شود. تاج‌آبادی افزود: با وجود ثبت سفارش خرید و فروش در این قرارداد، معامله‌ای در این نماد صورت نگرفت و قیمت تسویه این نماد نیز با توقف دوباره، بدون تغییر قیمت باقی ماند.
وی با اشاره به معاملات این هفته بورس آتی گفت: تعداد کل موقعیت‌های تعهدی باز در این هفته به دوهزار و ۵۵ رسید که «فملی» اردیبهشت‌ماه در حال حاضر بیشترین موقعیت باز را در اختیار دارد. تاج‌آبادی افزود: این هفته «فملی» اردیبهشت‌ماه شاهد بسته شدن ۱۰۶ موقعیت و «فملی» شهریور نیز شاهد اضافه شدن ۵۵ موقعیت باز بود.
تاج‌آبادی خاطرنشان کرد: بیشترین ارزش معاملات این هفته بازار آتی به مبلغ 6 میلیارد و 300 میلیون ریال به «فملی» شهریورماه اختصاص داشت. همچنین «فملی» اردیبهشت‌ماه با 5 میلیارد و 170 میلیون ریال و «فولاد» شهریورماه با 2 میلیارد ریال ارزش معاملات، رده‌های دوم و سوم را کسب کردند.
دبیر کارگروه بازار آتی افزود: در همین حال «فملی» شهریور با ۱۳۵ قرارداد بیشترین حجم معاملات را داشت. تاج‌آبادی خاطرنشان کرد: قراردادهای اردیبهشت‌ماه هفته آینده وارد دوره تسویه می‌شوند. بر این اساس آخرین روز معاملاتی «اخابر»، سبحان، «شخارک» و بانک ملت، ۲۵ اردیبهشت است.
26 اردیبهشت‌ماه آخرین روز معاملاتی «ومعادن»، «وغدیر»، «فولاد» و «فملی» است و «کچاد»،‌ «وکار»، «وپارس» و «خساپا» نیز در 27 اردیبهشت شاهد آخرین روز معاملاتی
خواهند بود.
بازار مثبت آتی
در همین حال بورس آتی آخرین روز کاری این هفته را با معامله ۴ نماد به پایان رساند.
دیروز 1230 قرارداد به ارزش 5 میلیارد و 311 میلیون و 229 هزار ریال در بازار آتی داد و ستد شد که «فملی» شهریور با معامله 56 قرارداد و «فملی» اردیبهشت با 65 قرارداد معامله شده بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین «فملی» اردیبهشت‌ماه با 78 قرارداد معامله شده دیروز با صف فروش به کار خود پایان داد. بر این اساس قیمت تسویه این قرارداد با 250 ریال کاهش به مبلغ 13352 ریال رسید.
از سوی دیگر «فملی» شهریور با ۲۵۰ ریال افزایش و نوسان مثبت ۶۲/۱ درصدی در قیمت ۱۵ هزار و ۶۵۰ ریال بسته شد.
«وکار» تیرماه نیز شاهد معامله یک قرارداد و 118 ریال افزایش قیمت و «وغدیر» نیز با معامله یک قرارداد به کار خود پایان داد.
«فولاد» اردیبهشت‌ماه نیز در حالی بدون معامله به کار خود پایان داد که ۲۱ تقاضای فروش در قیمت ۳۰۶۲ ریال داشت.