گروه بورس- هدیه لطفی: روز گذشته 25 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه در بازار اول فرابورس عرضه شد و در پی آن ارزش بازار فرابورس 20 میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ما، سهام شرکت شهرسازی و خانه‌سازی‌ باغمیشه روز گذشته برای اولین‌ بار در بازار فرابورس و در نرخ هر سهم ۸۲۵ تومان عرضه شد که با توجه به قیمت مزبور ارزش شرکت به ۲۰ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان رسید.
همچنین با توجه به کشف قیمت 8 هزار و 250 ریالی هر سهم شرکت و پیش‌بینی سود یک هزار و 795 ریالی برای سال مالی منتهی به 31/6/90، P/E «باغمیشه» در اولین روز عرضه در مرتبه 6/4 قرار گرفت.
یادآور می‌شود شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه به عنوان بیستمین شرکت فرابورسی و دومین شرکت در زمینه ساختمان، در فهرست نرخ‌های فرابورس و با نماد «ثباغ» درج شده است. لازم به ذکر است که شرکت بین المللی توسعه ساختمان مالکیت ۱۰۰درصدی سهام باغمیشه را در اختیار دارد.
موج تعادل
از سوی دیگر بدون در نظر گرفتن عرضه اولیه مزبور، بازار فرابورس روز گذشته را نیز همچنان بر مدار تعادل سپری کرد.
در بازار دیروز حدود 6 میلیون سهم از18 شرکت معاملاتی حاضر در بازار اول فرابورس، خرید و فروش شد و ارزش کل ناشی از این معاملات به رقم 102 میلیارد و 123 میلیون ریال رسید.
همچنین نیمی از ۱۸ نماد یادشده با افزایش نرخ و نیمی دیگر با کاهش نرخ به کار خود پایان دادند که در این راستا می‌توان به رشد قیمت سهام سبحان دارو، کویر تایر و گواهی های تسهیلات مسکن و در مقابل کاهش نرخ نمادهای فولاد آلیاژی یزد، همراه اول و پتروشیمی پردیس اشاره کرد.
روز گذشته نماد معاملاتی سبحان دارو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 194 تومانی به ازای هر سهم بازگشایی شد و در این روز با 8/5 درصد رشد قیمت نسبت به قیمت تعادلی، بیشترین افزایش نرخ را تجربه کرد.
در بازار دوم فرابورس نیز روز گذشته صف فروشی برای سهام بانک الکترونیکی آرین و حق تقدم آن تشکیل شد و به دنبال صف یادشده سهام هر دو نماد با افت قیمت مواجه شدند.
بر این اساس هر سهم «آرین» با 92/3 درصد کاهش به قیمت یک هزار و 618 ریال رسید و در مجموع 966 هزار سهم این شرکت، ارزشی معادل یک میلیارد و 562 میلیون ریال روانه بازار کرد.
قطعیت معامله «بروجن»
از سوی دیگر روز گذشته معامله بلوک 20 درصدی سهام پتروشیمی بروجن در بازار فرابورس به قطعیت رسید.
روز گذشته معامله ۲۰ هزار سهم، معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت پتروشیمی بروجن به قیمت هر سهم دو میلیون و ۳۰۲ هزار سهم و به ارزش ۴۶ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال ، پس از احراز شرایط معامله قطعی شد.
یادآور می‌شود بلوک مزبور در تاریخ 23 فروردین ماه سال جاری در بازار سوم فرابورس عرضه شده بود.