سنا- سامانه «بورس همراه» با گذشت کمتـر از ۵ ماه از آغاز فعالیت خود، حدود یک میلیون تراکنش را به ثبت رسانیده است. مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس با بیان این مطلب، افزود: نسخه آزمایشی سامانه بورس همراه که هم‌اکنون بیش از ۵۳۰۰ کاربر به صورت مستمر از آن استفاده می‌کنند، اطلاعاتی همچون قیمت و میزان نوسانات سهام شرکت‌ها و NAV صندوق‌های سرمایه‌گذاری، میزان و نوسانات شاخص‌های بورس، اطلاعات برترین‌های بازار، پیغام‌های ناظر بازار، اطلاعیه‌های منتشر شده در سامانه کدال و اخبار بازار سرمایه را به صورت لحظه‌ای، در اختیار کاربران سامانه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: نرم‌افزار بورس همراه، از طریق سامانه www.mobilebourse.ir برای کلیه علاقه مندان اعم از سهامداران و غیرسهامداران در دسترس بوده و به راحتی در اغلب گوشی‌های تلفن همراه نصب می‌شود.

مستشار گفت: کاربران این سامانه می‌توانند برای کلیه نماگرهای بازار اعم از قیمت سهام شرکت‌ها، NAV صندوق‌های سرمایه‌گذاری، میزان شاخص‌ها و ارزش سبدهای اختصاصی دامنه نوسان تعریف کنند تا به محض عبور ارزش نماگر موردنظر از میزان تعیین شده، پیغام موردنظر را دریافت کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ویرایش جدید نرم‌افزار بورس همراه در دو نسخه مبتنی بر پیامک و مبتنی بر GPRS در آینده نزدیک برای استفاده کاربران عرضه خواهد شد، افزود: در این نسخه، علاوه بر پیاده سازی برخی پیشنهادهای ارائه شده از سوی کاربران نسخه آزمایشی این نرم افزار، اطلاعات جدید و با اهمیتی همچون جدول تقاضاهای خرید و فروش برای سهام هریک از شرکت‌ها، اطلاعات مربوط به نمادهای متوقف و دلایل توقف نمادها نیز به سامانه اضافه شده است. همچنین سازوکار به‌روزرسانی شرکت‌های جدیدی که در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس پذیرش می‌شوند نیز ارتقاء یافته است.