گروه بنگاه‌ها - امروز ۱۰ درصد از سهام شرکت شهرک‌سازی باغمیشه ( معادل ۲۵ میلیون سهم) از طریق بازار اول فرابورس عرضه می شود. محمدرضا فهمی، مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه ساختمان در جلسه معارفه سه شرکت فرابورسی باغمیشه، آ.س.پ و توسعه صنعت غدیر خوزستان گفت: شرکت باغمیشه افزایش سرمایه ۵۴۰ میلیارد ریالی را در دستور کار دارد که بر این اساس سرمایه آن از ۲۵۰ به ۷۹۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه شرکت بین المللی توسعه ساختمان در زمان رکود بازار مسکن نیز توانست از فرصت ها بهترین استفاده را ببرد، افزود: این شرکت سال گذشته ۱۰۵ میلیارد تومان سود داشت که سهم باغمیشه از این رقم ۵۴ میلیارد تومان بود.

وی در حالی که باغمیشه را بزرگترین شرکت گروه هلدینگ ساختمانی بین‌المللی توسعه دانست، گفت: این شرکت پروژه بزرگ‌ترین شهرک با تمام زیرساخت‌ها و اصول مهندسی را با حدود ۱۸۶ هکتار در شمال شرقی تبریز به نام شهرک رشدیه در دست اجرا دارد.

همچنین بزرگ‌ترین برج شهر تبریز به نام ائل‌گلی نیز در دست این شرکت است. فهمی همچنین از عرضه ۱۰ درصدی سهام آ.اس.پ و توسعه صنعت غدیر خوزستان طی دو هفته آینده خبر داد.

در این جلسه، باقری مدیرعامل شرکت آ.اس.پ نیز با اشاره به سابقه ۴۰ ساله این شرکت گفت: آ.اس.پ در پروژه‌های آتی خود حدود ۷۰۰ هزار مترمربع زیرساخت خواهد بود. وی به پروژه‌های شرکت در رشت، ساری، تهران، تبریز و شیراز اشاره داشت و افزود: بین‌المللی توسعه ساختمان ساخت بیش از سه‌میلیون مترمربع ساختمان را در دست دارد که سهم آ.اس.پ از آن بیش از یک‌میلیون مترمربع خواهد بود.