گروه بورس- بازار آتی در معاملات روزگذشته شاهد به تعادل رسیدن قیمت‌ها و صف‌های خرید و فروش بود. به گزارش خبرنگار ما، هرچند روزگذشته همچنان صف‌های خرید در نمادهای مختلف پابرجا بود، اما در نمادهایی نظیر «فملی» اردیبهشت‌ماه کفه ترازو برای پیشنهادهای فروش سنگین‌تر بود.

«وغدیر» اردیبهشت‌ماه روزگذشته تنها رکوردار بازار آتی شد و شاهد معامله ۱۱ قرارداد در نوسان مثبت ۴ درصد بود. دیروز نوسان مثبت ۴ درصدی «وغدیر» اردیبهشت‌ماه قیمت تسویه این قرارداد را به مبلغ ۴۰۸۰ ریال رساند.

«وغدیر» اردیبهشت‌ماه با وجود معامله ۱۱ قرارداد به ارزش ۵۴۴ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال همچنان شاهد ۳۱ تقاضای خرید بود. همچنین «وغدیر» تیرماه شاهد ۴۰ تقاضای خرید در مبلغ ۴۱۲۱ ریال بود. «غدیر» شهریور نیز ۴ تقاضای خرید در مبلغ ۴۱۹۴ ریال داشت. در همین حال در نماد «فملی» اردیبهشت تنها ۳ قرارداد معامله شد. براین اساس در مقابل ۱۰۳ تقاضای فروش در قیمت ۱۳ هزار و ۷۸۹ ریال، خریداران ۳۸ تقاضای خرید در قیمت ۱۳ هزار و ۴۱۶ ریال وارد سیستم معاملات کردند.

همچنین «فملی» شهریور و «فملی» تیرماه به ترتیب با ۲۰ و ۱۰ قرارداد معامله شده شاهد ۱۴۶ ریال و ۳۰۰ ریال کاهش قیمت بودند. بنابراین گزارش، قیمت تسویه «فملی» شهریور به مبلغ ۱۵ هزار و ۴۰۰ ریال و قیمت تسویه «فملی» تیرماه به مبلغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ ریال کاهش یافت.

در همین حال، «فولاد» تیرماه و «فولاد» شهریورماه هرکدام با ۸ قرارداد معامله شده دیروز را به پایان بردند تا در انتظار تغییر وضعیت این سهم در بازار نقدی باشند. «فولاد» تیرماه بدون تغییر قیمت در مقایسه با روز گذشته در قیمت ۳۱۴۶ ریال بسته شد. همچنین «فولاد» شهریور با ۱۳۵ ریال کاهش قیمت با نوسان منفی ۹۸/۳ درصدی روبه‌رو بود تا قیمت تسویه این قرارداد به رقم ۳۲۵۸ ریال کاهش یابد.

«فولاد» شهریور با ۳۳ تقاضای خرید و ۲۰ تقاضای فروش در معاملات دیروز به کار خود پایان داد. مجموع ارزش معاملات دیروز آتی با ۶۰ قرارداد معامله شده، به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۶۹ میلیون و ۳۳۱ هزار ریال رسید.