سنا- کارگزار بورس گفت: با توجه به روند کنونی بورس تهران و میزان نقدینگی موجود دراین بازار، ورود شرکت‌های جدید علاوه بر ایجاد تعادل در بازار می‌تواند نقدینگی موردنیاز پروژه‌های بخش خصوصی را تامین می‌کند. سیدمهدی علوی با بیان این مطلب اظهار داشت: بی‌شک حضور بنگاه‌های اقتصادی، شرکت‌ها و نهادهای بخش خصوصی در بازار سرمایه به متعادل تر شدن این بازار کمک می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر بازار روند روبه رشد خود را با سرعت در پیش گرفته و استقبال مردم از این بازار نیز نسبت به سایر بازارها افزایش یافته است.

این کارگزاری با اشاره به حجم نقدینگی موجود در بازار سرمایه تصریح کرد: آنچه مسلم است این میزان نقدینگی باید جذب سهام جدید شود تا موجب افزایش بی‌رویه قیمت سهام شرکت‌ها نشود.

وی افزود: شرایط فعلی بازار برای عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی، افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی، انتشار اوراق مشارکت و پذیرش شرکت‌ها مهیاست و باید از این فرصت استفاده کرد.

مدیرعامل اطمینان سهم با اشاره به پذیرش شرکت‌های جدید در بورس گفت: در صورتی که تسهیلات کنونی بازار سرمایه برای شرکت‌ها معرفی شود، شاهد استقبال بیشتر شرکت‌های خصوصی برای حضور در بورس خواهیم بود.