گروه بورس- بورس آتی در حالی معاملات این هفته خود را آغاز کرد که شاهد کاهش قیمت در قراردادهای معامله شده به خصوص نمادهای وابسته به قیمت‌های جهانی بود.

به گزارش خبرنگار ما، «فولاد» و «فملی» روزگذشته رکورددار بازار منفی آتی بودند تا جایی که این نمادها با صف فروش به کار خود پایان دادند.
این در حالی است که «اخابر» به دلیل برگزاری مجمع سالانه شاهد توقف نماد در بازار آتی بود تا معامله‌گران نتوانند در این نماد تصمیم‌گیری خاصی صورت دهند.
در همین حال «وغدیر» اردیبهشت‌ماه با وجود معامله ۱۵ قرارداد و نوسان مثبت ۴ درصد همچنان در پایان معامله شاهد ۲۰ تقاضای خرید در قیمت ۳۶۵۰
ریال بود.
بر این اساس معاملات دیروز «وغدیر» اردیبهشت‌ماه موجب شد قیمت تسویه این قرارداد با ۱۴۶ ریال افزایش در قیمت ۳۷۹۶ ریال بسته شود.
«فولاد» اردیبهشت و شهریورماه دیروز به ترتیب شاهد معامله 6 و 29 قرارداد بودند که با کاهش قیمت 122 و 136 ریالی مواجه شدند.
بر این اساس هرچند «فولاد» اردیبهشت با ۳۹ تقاضای فروش و بدون خریدار در قیمت ۲۹۴۶ ریال به کار خود پایان داد، اما فروشندگان قیمت پیشنهادی خود را از مبلغ ۳۰۵۵ ریال پایین‌تر نیاوردند.
از سوی دیگر معامله‌گران نماد «فولاد» شهریور را جذاب‌تر می‌دانند به طوری که بیشترین حجم و ارزش معاملات دیروز به این نماد اختصاص داشت.
بر این اساس ۲۹ قرارداد به ارزش یک میلیارد ریال در این قرارداد معامله شد و در حالی قیمت تسویه این نماد به ۳۲۶۴ ریال رسید که ۵ خریدار مایل به خرید قراردادهای بیشتر در این نماد بودند، هرچند ۸ تقاضای فروش در رقم ۳۳۹۹ ریال برای این قرارداد در سیستم معاملات باقی ماند.
این در حالی است که «فملی» شهریور با 3 قرارداد معامله شده، «فملی» اردیبهشت با 11 قرارداد و «فملی» تیرماه با 17 قرارداد معامله شده دیروز را به پایان رساندند.
روزگذشته قراردادهای «فملی» شهریور با ۶۵۵ ریال کاهش، اردیبهشت با ۵۶۰ ریال کاهش و «فملی» تیرماه با ۵۹۹ ریال کاهش مواجه شدند.
همچنین سنگین‌ترین صف فروش با 86 تقاضا در «فملی» اردیبهشت‌ماه خودنمایی می‌کرد که فروشندگان قیمت پیشنهادی 13 هزار و 445 ریال ارائه کرده بودند.
هرچند به نظر می‌رسد معامله‌گران در این نمادها اقدام به بستن موقعیت‌های بازخود با انجام معاملات معکوس کردند.
در مجموع در بازار دیروز آتی 81 قرارداد به ارزش سه میلیارد و 205 میلیون و 28 هزار ریال داد و ستد شد که نشان از شروعی منفی برای بازار آتی داشت.
این در حالی است که بازار آتی در طول هفته گذشته شاهد معامله ۱۶۲ قرارداد به ارزش ۳۳میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال بود که «فملی» اردیبهشت‌ماه با معامله ۴۹۲ قرارداد به ارزش ۲۰میلیارد ریال در کانون توجه فعالان بازار آتی قرار داشت.
در همین حال «فملی» شهریورماه با معامله 128قرارداد در جایگاه دوم بیشترین قراردادهای معامله‌شده هفته گذشته بود.
همچنین «وغدیر» اردیبهشت‌ماه نماد پرطرفدار بازار آتی بود که شاهد معامله ۴۳قرارداد بود.