گروه بورس- هدیه لطفی: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرابورس ایران در روز سه شنبه دهم خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، این جلسه به منظور استماع گزارش هیات مدیره فرابورس، بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال ۸۹ شرکت و تصمیم‌گیری در خصوص تقسیم سود تشکیل خواهد شد.
همچنین شرکت فرابورس ساعت تشکیل مجمع مزبور را 10 صبح عنوان کرده است.
جلسه یادشده در محل سالن آمفی تئاتر موسسه مطالعات بهره‌وری منابع انسانی برگزار خواهد شد.
رکود در بازار
از سوی دیگر بازار فرابورس اولین روز کاری هفته را با رکود در معاملات آغاز کرد.
در روز گذشته حدود 28 میلیون و 500 هزار سهم به ارزش 192 میلیارد ریال در بازار دادوستد شد، که این رقم ناشی از معامله 19 نماد در بازار بود. در این روز از 19 نماد معامله شده تنها 7 نماد با افزایش نرخ به کار خود پایان دادند و مابقی شاهد افت قیمت سهام
خود بودند.
بر این اساس نماد معاملاتی لیزینگ ایرانیان با 4/4 درصد کاهش قیمت، بیشترین افت قیمت را به خود اختصاص داد. همچنین نمادهای همراه اول، مرجان کار و سیمان سبزوار هر کدام به ترتیب با 76/3 درصد، 04/3 درصد و 5/2 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
این در حالی است که نماد معاملاتی روان فن‌آور به همراه گواهی‌های تسهیلات مسکن، تنها نمادهای مثبت بازار دیروز بودند.
همچنین بیشترین حجم معاملات روز گذشته در اختیار دو شرکت پتروشیمی پردیس و همراه اول قرار داشت. در این روز هر سهم «شپدیس» به نرخ 23 هزار و 292 ریال رسید و در مجموع سه میلیون سهم آن به ارزش 70 میلیارد ریال معامله شد. همچنین نماد «همراه» نیز رقمی معادل 57 میلیارد و 813 میلیون ریال روانه بازار کرد.
بازار دوم فرابورس نیز روز گذشته را پرمعامله پشت‌سر گذاشت. در این روز صف خرید بانک الکترونیکی آرین عرضه شد و به دنبال آن هر سهم «آرین» با ۴/۱ درصد رشد به قیمت یک هزار و ۸۱۷ ریال رسید. همچنین در مجموع تعداد ۱۹ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۳۴ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال خرید و فروش شد.
این در حالی است که دیروز نه تنها صف فروش حق تقدم این شرکت جمع آوری نشد، بلکه به 21 میلیون سهم افزایش یافت.
در بازار اوراق مشارکت نیز روز گذشته دو گواهی مشارکت نفت و اجاره ماهان معامله شدند.
در جزئیات این معاملات می‌توان به دادوستد 140 برگه از اوراق اجاره ماهان و سه هزار و 570 برگه از اوراق مشارکت نفت اشاره کرد.