سنا- در پی استقبال ناشران بورسی از نحوه خدمات امور سهامداری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، انجام امور افزایش سرمایه بانک آرین و توزیع سود اوراق مشارکت «شرکت پالایش نفت تهران»، «طرح بعثت»، «لیزینگ ایران و شرق» و «اوراق صکوک ماهان» به این شرکت واگذار شد. به گزارش واحد خدمات امور سهامداری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، توزیع سهام حق تقدم ناشی از افزایش سرمایه بانک الکترونیکی آرین از مبلغ ۷۰۰میلیارد ریال به ۲هزار میلیارد ریال و همچنین توزیع سود کلیه اوراق مشارکت شرکت‌های پالایش نفت تهران، بعثت، لیزینگ ایران و شرق و اوراق صکوک ماهان که در فرابورس پذیرفته شده‌اند، در شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام می‌شود.

این در حالی است که سود اوراق مشارکت شرکت بین‌المللی سعدی شیراز برای ۲۲۸سهامدار حقیقی و حقوقی در مجموع بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به حساب بانکی آنان واریز شد.

به علاوه، سه میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال سود اوراق مشارکت شرکت لیزینگ ایران و شرق و نیز سود اوراق مشارکت پروژه بعثت به مبلغ هشت میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال و همچنین سود گواهی سپرده کشاورزی مرحله دوم به میزان ۱۱ میلیارد و ۹۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال در سررسیدهای معین به حساب‌های بانکی سهامداران شرکت‌های یاد شده واریز شد.

در گزارش واحد خدمات امور سهامداری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تصریح شده است که این واحد آماده پذیرش و انجام خدمات امور سهامداری کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس است.