گروه بورس- بورس آتی در آخرین روز کاری این هفته شاهد ادامه جو مثبت و پایداری بود که در آن معامله قراردادهای ۵ نماد همگی افزایش قیمت را شاهد بودند. بازار آتی در معاملات روزگذشته شاهد توجه دوباره سرمایه‌گذاران به قراردادهای آتی «فملی» بود تا جایی که این قراردادها را به مدار رشد قیمت بازگرداند. دیروز «فملی» تیرماه شاهد ۴۷ تقاضای خرید، «فملی» اردیبهشت‌ماه شاهد ۱۱۵ تقاضای خرید و «فملی» شهریور شاهد ۱۹ تقاضای خرید بود.

این در حالی است که به خصوص در نماد «فملی» اردیبهشت‌ماه قیمت‌های پیشنهادی خریداران و فروشندگان در فاصله نزدیکی قرار داشت که این امر داد و ستد ۴۵ قرارداد از این نماد به ارزش یک میلیارد و ۸۸۶ میلیون و ۳۰۷ هزار ریال را در پی داشت.

براین اساس رشد ۲۰۰ ریالی «فملی» اردیبهشت‌ماه قیمت تسویه این نماد را به مبلغ ۱۴ هزار و ۵ ریال افزایش داد.

از سوی دیگر «فملی» تیرماه در حالی در دامنه نوسان ۴ درصد مثبت معامله شد که معامله ۳ قرارداد این نماد، رشد ۵۷۶ ریال قیمت تسویه آن را موجب شد تا قیمت تسویه «فملی» تیرماه به ۱۴ هزار و ۹۷۷ ریال افزایش یابد.«فملی» شهریور نیز دیگر قراردادی بود که با توجه به نگاه دوباره معامله‌گران در بازار نقد و آتی به این شرکت، شاهد معامله ۱۲ قرارداد و رشد ۲۳۱ ریالی قیمت تسویه بود. بنابراین گزارش «خساپا» اردیبهشت‌ماه با ۳ قرارداد معامله شده و «فولاد» شهریور با ۱۷ قرارداد معامله شده دیگر نمادهایی بودند که روزگذشته را به ترتیب با نوسان مثبت ۹۸/۳ درصد و ۱/۲ درصد پشت سر گذاشتند. بر این اساس قیمت تسویه «خساپا» به ۳۵۰۲ ریال و «فولاد» شهریور به ۳۴۰۰ ریال افزایش یافت. هرچند «فولاد» شهریورماه با ۳۰ تقاضای فروش در قیمت ۳۴۴۹ ریال صف فروش داشت. در همین حال «فولاد» اردیبهشت‌ماه نیز در قیمت ۳۱۵۰ ریال صف فروش بود و سه تقاضای خرید در قیمت ۲۹۶۰ ریال داشت. بر این اساس قیمت تسویه «فولاد» اردیبهشت‌ماه در قیمت ۳۰۵۵ ریال تسویه شد. از سوی دیگر «وغدیر» اردیبهشت‌ماه با ۳۱ تقاضای خرید در قیمت ۳۶۵۰ ریال شاهد صف خرید بود، هر چند روز بدون معامله‌ای را پشت‌سر گذاشت. به این ترتیب بازار دیروز آتی شاهد خرید و فروش ۸۰ قرارداد به ارزش سه میلیارد و ۳۲۹ میلیون و ۶۳۸ هزار ریال بود.