مانا- معاون بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه فاز ۳ بندر شهیدرجایی از اهم اهداف کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است. غلامحسین گلپرور در پاسخ به موارد مطرح شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر واگذار نشدن فاز۳ بندر شهید رجایی به کشتیرانی گفت: قرارداد موجود بین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی از نظر حقوقی امضا شده و همچنان پا برجاست و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکنون میلیارد‌ها تومان هزینه برنامه‌ریزی و مطالعات لازم در این خصوص کرده است. معاون بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: بر اساس توافقنامه موجود میان سازمان بنادر و دریانوردی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۸۹ مدارک لازم رادر زمان معین به مقامات بندر اعلام و وفق تواقفنامه منعقده مهندسین مشاور انتخاب و به این سازمان اعلام شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این گزارش‌ها مدل مالی - فنی - اقتصادی این طرح نیز تقدیم واحدمسوول در سازمان بنادر و دریانوردی شده است. وی اظهار داشت: بر اساس مواد ۳ و ۴ توافقنامه، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان طرف سرمایه‌پذیر در این توافقنامه باید اقدامات لازم را انجام و نظراتی را اعلام کند که تاکنون این امر محقق نشده است.

گلپرور، به دلایل اقدام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به سرمایه‌گذاری حدود ۵۰۰ میلیون دلاری برای توسعه فاز ۳ بندر شهیدرجایی اشاره کرد و افزود: صنعت حمل و نقل در هر کشوری جز ارکان و پیش‌نیاز‌های توسعه صنعتی - کشاورزی اجتماعی آن کشور خواهد بود و در مجموع جزء شاخصه‌های رشد یافتگی هر کشور محسوب می‌شود منتهی نوع صنعت حمل و نقل در هر کشوری با توجه به موقعیت جغرافیایی یا منطقه‌ای متفاوت است لذا زیر ساخت‌های اقتصادی و صنعتی متناسب با وضعیت کشور طراحی و توسعه یافته و بر اساس شاخص‌های مربوطه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.