گروه بورس - بازار آتی در معاملات دیروز حجم سنگین معاملات را شاهد بود که در آن نشانه‌هایی از بازگشت خریداران به خوبی قابل رصد بود.

به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته ۴۴۱ قرارداد در بازار آتی معامله شد که این میزان معامله، ارزش بازار آتی را به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۳۰۳ میلیون و ۶۸۵ هزار ریال رساند.

در بازار دیروز قراردادهای «وکار» شهریور و «فولاد» اردیبهشت‌ماه شاهد افزایش قیمت بودند. از سوی دیگر قراردادهای «فملی» همچنان بیشترین حجم و ارزش بازار دیروز را با معامله قراردادها در درصد منفی به خود اختصاص داد.

این در حالی است که در معاملات دیروز برخی معامله‌گران با انجام معاملات معکوس به‌خصوص در نماد «فملی» اردیبهشت‌ماه اقدام به بستن موقعیت‌های باز در این قرارداد کردند، تا جایی که تعداد موقعیت‌های باز نماد «فملی» اردیبهشت‌ماه با بستن ۱۰۹ موقعیت باز به ۷۲۵ موقعیت باز رسید.

«فملی» اردیبهشت‌ماه دیروز شاهد ۲۶۵ قرارداد معامله‌شده به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۱۷۸ هزار ریال بود که با افت ۵۵۶ ریالی قیمت تسویه این نماد به مبلغ ۱۳ هزار و ۳۹۳ ریال رسیده است. این نماد همچنان شاهد ۹۸ تقاضای خرید در قیمت ۱۳ هزار و ۴۰ ریال بود.

همچنین «فملی» شهریور روز گذشته شاهد ۸۴ قرارداد معامله‌شده بود که با نوسان منفی ۷/۳ درصدی روبه‌رو شد. «فملی» تیرماه با ۵۷ قرارداد و «وغدیر» اردیبهشت‌ماه نیز با ۲۶ قرارداد معامله‌شده، دیگر نمادهایی بودند که به ترتیب ۵۷۶ ریال و ۱۳۱ ریال کاهش قیمت راتجربه کردند.

در پایان معاملات دیروز «وغدیر» اردیبهشت‌ماه نیز در قیمت تسویه ۳۲۴۶ ریالی شاهد ۲۰ تقاضای خرید بود و هیچ فروشنده‌ای تقاضای فروش خود را در این قیمت ثبت نکرد.

بنابراین گزارش، معامله‌گران در بازار دیروز شاهد بسته شدن ۶ قرارداد «وکار» شهریور بودند تا تعداد موقعیت‌های باز این نماد به ۲۵ عدد برسد. همچنین «فولاد» اردیبهشت‌ماه نیز سه قرارداد معامله‌شده را در نوسان مثبت ۹۸/۳ درصد شاهد بود. به این ترتیب قیمت تسویه این قرارداد با ۱۰۹ ریال افزایش قیمت به ۲۸۵۱ ریال افزایش یافت.

این در حالی است که ۱۸ تقاضای خرید در قیمت ۲۶۴۶ ریال برای این نماد در سیستم معاملات باقی ماند. در همین حال «اخابر» اردیبهشت‌ماه نیز دیگر نمادی بود که روز گذشته با ۳۳ تقاضای فروش، همچنان صف فروش را در قیمت ۴۰۸۵ ریال تجربه کرد.