گروه بنگاه‌ها- سرمایه بانک ایران زمین به ۶ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد. این افزایش سرمایه توسط بانک مرکزی وهیات مدیره بانک ایران زمین، تصویب شده ودر انتظار تصویب بورس است واحتمال برگزاری مجمع آن تا پایان اردیبهشت ماه وجود دارد.

با تصویب هیات مدیره بانک ایران زمین و باهدف بهبود ساختار مالی و نسبت کفایت سرمایه، افزایش ظرفیت از طریق توسعه شبکه شعب، خدمات بانکی و ارائه محصولات جدید، افزایش رقابت و رعایت ضوابط شورای پول و اعتبار، سرمایه این بانک تازه تاسیس از دو هزار میلیارد ریال اولیه به ۶ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، با پیشنهاد هیات مدیره و در صورت تصویب مجمع عمومی‌فوق‌العاده بانک ایران زمین، افزایش چهار هزار میلیارد ریالی سرمایه این بانک، در دو مرحله پس از طی مراحل قانونی و تصویب مجمع و از محل آورده سهامداران صورت خواهد گرفت.

بر این اساس، هیات مدیره بانک ایران زمین گزارش لازم برای افزایش سرمایه را به بازرس قانونی ارائه داده و مجوز بانک مرکزی نیز اخذ شده است.در عین حال، پایگاه خبری اعتبار گزارش داد که بانک ایران زمین پس از اخذ مجوز افزایش سرمایه از بورس، تشریفات لازم را برای برگزاری مجمع فوق العاده فراهم خواهد کرد.پیش‌بینی می‌شود که مجامع عادی سالانه و فوق‌العاده بانک ایران زمین به صورت همزمان و در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شود.