سنا - یک کارگزار بورس گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و با در نظر گرفتن میزان محدودیت‌هایی که در بازار پول به وجود آمده، استقبال شرکت‌های بخش خصوصی برای تامین مالی خود از طریق بازار سرمایه افزایش یافته است. مدیرعامل کارگزاری جهان سهم درخصوص پذیرش شرکت‌های جدید و تامین مالی پروژه‌ها توسط بورس گفت: بی‌شک افزایش شرکت‌های جدید بخش خصوصی در بورس و تلاش آنها برای تامین مالی پروژه‌ها خود از طریق این بازار، بسیار مثبت است.

فرشید اردبیلیون جهانی افزود: شرکت‌ها از دو طریق نسبت به تامین منابع مالی خود اقدام می‌کنند، بدین معنا که در یک مرحله از تسهیلات بانکی و سرمایه شرکا و در مرحله دیگر از طریق بازار سرمایه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به روند کنونی بازار سرمایه تصریح کرد: بازار سرمایه هم‌اکنون از پتانسیل و ظرفیت خوبی برای تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها برخوردار است و اگر اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه انجام شود، به طور قطع شرکت‌های زیادی به این سمت حرکت خواهند کرد.

به گفته اردبیلیون جهانی شرکت‌های بخش خصوصی هم‌اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند نسبت به رشد و توسعه خود اقدام کنند، باید به سمت بازار سرمایه حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و تسهیلاتی که بازار سرمایه برای شرکت‌ها قائل است، می‌توان به حضور گسترده بخش خصوصی به این بازار امیدوار بود.

مدیرعامل کارگزاری جهان سهم تسهیلات مختلف به ویژه در حوزه معافیت‌های مالیاتی و تامین مالی ارزان قیمت در بازار سرمایه را از جمله جذابیت‌های بازار سهام دانست.