گروه بنگاه‌ها- شرکت آلومینیوم ایران طی ۹ ماه منتهی به پایان آذرماه ۹۱ معادل ۷۹ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۱ را به تحقق رساند.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم امسال را با سرمایه ۶۰۷ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال، مبلغ ۸۳۹ ریال پیش‌بینی کرده که طی ۹ ماه ابتدای سال، مبلغ ۶۵۷ ریال از این رقم را کنار گذاشت. «فایرا» پیش‌بینی فروش سال جاری را مبلغ ۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده که در همین دوره از فروش محصولات خود بیش از چهار هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

پیش‌بینی عملکرد آلومینیوم ایران برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۱ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی ۹۰ به ترتیب فروش ۱۵ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته سه درصد افزایش، سود عملیاتی مبلغ ۶۰۶ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال افزایش و سودخالص مبلغ ۴۸۵ میلیارد و ۱۰۳ میلیون ریال افزایش نشان می دهد.

براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ ۱۲ مهرماه ۹۱ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۶۵ میلیارد ریال به مبلغ ۶۰۷ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال (معادل ۲۶۸ درصد) از محل اندوخته طرح و توسعه به تصویب رسید که در تاریخ ۲۵ آذرماه ۹۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«فایرا» با سرمایه ۱۶۵ میلیارد ریال در نخستین پیش‌بینی مبلغ ۹۵۴ ریال زیان به ازای هر سهم پیش‌بینی کرده بود و با سرمایه جدید، مبلغ ۷۸۱ ریال سود به ازای هر سهم پیش‌بینی کرده است.